Belföld

A Novartis AG két számjegyű árbevétel és működési eredmény növekedéssel rekord nyereséget ért el 2004-ben

A forgalom növekedés meghatározója a Pharma divízió volt, az innovatív, gyorsan növekvő onkológiai és kardiológiai üzletággal az élen.

– A Pharma divízió piaci térnyerése folytatódott, a 15%-os árbevétel (+10% helyi valutában) növekedéssel

– A Consumer Health divízió árbevételének 10%-os (+5% helyi valutában) bővülésé, az OTC, a Medical Nutrition üzletág és az Állat Egészségügy piaci térnyerése okozta, ami ellensúlyozta a Sandoz üzletág lassúbb növekedését 2003-as eredményeihez képest

– A működési eredmény 11%-kal nőtt, a kiemelkedő üzleti növekedésnek köszönhetően

– A nettó eredmény 15%-kos növekedése a kimagasló működési eredményre vezethető vissza

– A részvényenkénti eredmény dollárban 16%-kal nőtt, a 2004-re javasolt részvényenkénti osztalék svájci frankban 1.05-re nőtt


Basel, 2005. Január 20. – Dr. Daniel Vasella a Novartis elnök-vezérigazgatója a vállalat 2004-es eredményeit a következőképpen értékelte: „Innovációra, újszerű gyógyszerek előállítására törekvő stratégiánk eredményeként és a munkatársaink szakértelmének és elkötelezettségének köszönhetően egy újabb rekord teljesítményű évet zártunk a piaci átlag feletti növekedés fenntartásával. A Pharma divízió, az innovatív és gyorsan növekvő rák- és kardiovaszkuláris franchise-zal az élen, megtartotta árbevételének és működési eredményének kétszámjegyű növekedését és tovább növelte világpiaci részesedését. A kutatás-fejlesztés területén az eredményességet tovább fokoztuk, melynek eredményeként az iparág egyik legértékesebb gyógyszerkutatási projekt portfolióját tudhatjuk magunkénak. A kedvezőtlen piaci tendenciák ellenére, kilátásaink 2005-re kecsegtetőek és azt várjuk, hogy rekord értékesítéssel és kiemelkedő bevétellel versenyképes teljesítményt fogunk elérni az idén is.”

Értékesítés

A csoport-szintű árbevétel 14%-kal 28,2 milliárd dollárra nőtt
A forgalom 14%-kal (helyi devizában: +9%) 28,2 milliárd dollárra emelkedett. A kiemelkedő teljesítményt a Pharma divízió és a Consumer Health sikerei magyarázzák, ahol az OTC-piaci forgalom és a Medical Nutrition üzletág bővülése ellensúlyozta a Sandoz üzletágban bekövetkezett csökkenést. A legjelentősebb tényező a növekedés mögött az értékesített mennyiség 8%pontos emelkedése volt; ezt tovább javította a devizaárfolyamok kedvező irányú elmozdulása (+5%pont). Az akvizíciók 1%pontos növekedést eredményeztek a forgalomban, míg az áremelések az egész csoportban elhanyagolhatóak voltak (
A Pharma divízió árbevétele 18,5 milliárd dollár lett (+15%)
A Pharma divízió forgalma dollárban számolva 15%-kal (helyi devizában 10%) nőtt az öt legsikeresebb gyógyszernek köszönhetően. Kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az alapellátási és a Specialty Medicines portfolióba tartozó, legjobb eladási mutatókkal rendelkező gyógyszerek, melyek valamennyi kulcsfontosságú régióban piaci átlagot meghaladó ütemben emelkedtek. Az értékesített mennyiség változása +10%pont, a devizaárfolyamok változása +5%pont, az áremelések kis hatást eredményeztek.

Minden régió jól teljesített a kedvezőtlen piaci tendenciák ellenére. Az amerikai piac teljesítménye 12%-kal javult, Európában 19%-kal (helyi devizában: 8%), Japánban 16%-kal (helyi devizában: 8%) és Latin-Amerikában 18%-kal (helyi devizában: 18%) nőtt a forgalom. Az IMS Health számításai szerint a Novartis 2004 első 11 hónapjában az egy évvel azelőtti 4,42%-kos szintről 4,5%-re növelte piaci részesedését a világpiacon, amely 6,6%-kal bővült a jelzett időszakban.


A Consumer Health árbevételének 10%-os növelésével elérte a 9.8 milliárd dollár forgalmat
A Consumer Health divízió egész éves árbevétele 10%-kal (helyi devizában: 5%) 9,8 milliárd dollárra nőtt. Ez az eredmény annak köszönhető, hogy az OTC (nem vényköteles termékek), a CIBA Vision és a Medical Nutrition üzletágak is kétszámjegyű árbevétel növekedést hoztak dollárban. Az értékesített mennyiség változása +2%pont volt; a devizaárfolyamok változása +5%pont, az akvizíciók 3%pontos növekedést eredményeztek a forgalomban, míg az áremelések átlagosan elhanyagolhatóak voltak.


A Novartis-ról
A Novartis AG (NYSE:NVS) a világ egyik vezető vállalata a vényköteles és a nem vényköteles gyógyszerek gyártásában. A 2004-es évben a cég forgalma 28,2 milliárd USD, nettó eredménye 5,8 milliárd dollár volt. Kutatás-fejlesztésre az elmúlt évben körülbelül 4,2 milliárd USD-t fordított. A svájci, bázeli székhelyű Novartis a világ 140 országában van jelen és világszerte mintegy 81 400 főt foglalkoztat.
További információ: www.novartis.com

További sajtóinformáció:

Vasvári Csaba
Pénzügyi Igazgató
Novartis Hungária Kft.
457-6511

Horváth Katalin
Open Communications
239-10-98

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik