Az előzetes elképzelések szerint a BKV check in-check out rendszerben működtetné a chipes jegyeket és bérleteket, ami azt jelenti, hogy az utas a fel- és a leszálláskor egyaránt érvényesíti a jegyet.
Kós András projektigazgató szerint a teljesítményarányos tarifarendszernek degresszívnek kell lennie: a hosszabb utat megtevőknek arányaiban kisebb díjat kellene fizetniük, mint az 1-1 megállót utazóknak, ellenkező esetben ugyanis a hosszabb út megfizethetetlen lenne. Az érvényesítéshez a jegyet csak hozzá kellene érinteni a leolvasóhoz.
Miután a chipkártya a tervek szerint elektronikuspénztárca-funkciókat is ellát majd (a tervek szerint nagyjából 25 ezer forintig lenne feltölthető), a fővárosi közgyűlés szeretné elérni, hogy a budapesti közlekedési kártya alkalmas legyen a chipkártyaolvasóval egyébként már ellátott parkolóautomatáknál is a fizetésre.