Belföld

„Az Ön hírneve a mi jó hírünk” – megalakult a Sakkom Interaktív marketingkommunikációs ügynökség

Budapest, 2004. január 5. – Január elején két piacvezető megbízóval startolt a kommunikációs tanácsadással foglalkozó Sakkom Interaktív. Az új marketing-kommunikációs ügynökség egyedülálló a hazai piacon, mivel alapítói évtizedes újságírói tapasztalattal rendelkeznek.

„Cégünk működésében az alapítók különböző végzettségei és tapasztalatai meghatározóak, így a kommunikáció elmélet és a bölcsészet szeretete, a pr filozófiaként és művészetként történő kezelése éppúgy jellemző ránk, mint az üzleti és a technológiai szemlélet.” – mondja Széll András ügyvezető, aki a Business Online magazin főszerkesztői pozícióját adta fel a saját vállalkozás kedvéért. – „A pr-t nem öncélúnak tekintjük. Tudjuk, hogy ügyfeleink hírneve meghatározza, milyen üzleti eredményeket érhetnek el. Szlogenünk – „Az Ön hírneve a mi jó hírünk” – ezt fejezi ki: mi is csak akkor érhetünk el sikereket, ha ügyfeleink arculatát megfelelően gondozzuk. Úgy gondoljuk, előnyös helyzetből indulunk, mivel Kolma Kornéllal, alapító társammal együtt mindketten évekig dolgoztunk újságíróként és főszerkesztőként, így ismerjük a kommunikációs szakma minden oldalát.”
Ugyan a Sakkom Interaktív mindössze 2 hónapja alakult, de már két állandó megbízóval dolgozik együtt: a humáninformatikai megoldások területén piacvezető NEXON-al, illetve többek között az egyedülálló online paneljéről ismert NRC Piackutató Kft.-el. Az alapítók korábbi személyes, a marketing-kommunikáció területén szerzett referenciái között pedig még több tucat multinacionális vállalat és hazai tulajdonban lévő neves vállalkozás található.

Első látásra

„Már az első beszélgetés sem hagyott kétséget a Sakkom Interaktív munkatársainak felkészültsége felől. Korábban több kommunikációs ügynökség is járt nálunk, de a Sakkom nagyfokú kreativitást mutatott a különböző kommunikációs megoldások szinergiáinak kihasználásában, így őket bíztuk meg a pr ügynökségi teendők ellátásával, illetve az online marketing stratégia tervezésével és kivitelezésével is.” – avat be a döntés okaiba Héray Katalin, a 2004-ben 1.6 milliárdos bevételt realizáló NEXON marketing vezetője.
A több egyedülálló termékkel és Magyarország legjelentősebb független online panel-jével rendelkező NRC Piackutató Kft. választásában is domináns szerepet kapott a tapasztalat, illetve a szakmai felkészültség. „Cégünk az utóbbi években elérte azt a szintet, amikor már áldozni tud a kommunikációra. Olyan ügynökséget kerestünk, amelyik gyorsan felveszi a fonalat, ismeri az online világ lehetőségeit – azt a területet, amelyen mi magunk is dolgozunk. Eddigi tapasztalataim nagyon pozitívak, hiszen a Sakkom Interaktív maximálisan megfelelt elvárásaimnak.” – mondta Klenovszki János, az NRC Piackutató ügyvezető igazgatója.

Filozófia a pr mögött

“Mindazok, akik már dolgoztak velünk, tudják, hogy munkánkat pontosság, kreativitás, őszinteség és az ügyfeleinkre történő ráhangolódás jellemzi, ahogy fontos számunkra az is, hogy minden cselekvésünkben etikusan járjunk el.” – mondta Kolma Kornél, a Sakkom Interaktív online marketing-megoldásokért felelős ügyvezetője, aki a Microsoft online marketing menedzseri pozíciójából váltott. – „Ezek a vezérelveink, valljuk, hogy csak ezeken keresztül érhetünk el sikereket. Mindezek mellett az ügyfeleink számára készített stratégiánkban fontos szerepet szánunk a modern, internet alapú megoldásoknak, melyeket vegyítve a hagyományos lehetőségekkel integrált, a szinergiákat kiaknázó kommunikációs megoldásokkal állunk elő.”

Az alapítók életrajza:

Kolma Kornél, MSc, BA

A Sakkom Interaktív megalapítása előtt a Microsoft Magyarország online marketing managere. Feladatai közé tartozik az online marketingkommunikáció stratégiai tervezése és tervszerű kivitelezése, az online hirdetések kezelése. Irányítja a Microsoft Magyarország weboldal fejlesztéseit, kiépíti annak látogatói közösségét. Az IT szakemberprogramok vezetőjeként tucatnyi több száz fős konferenciát és 3000 fős online közösséget szervez.
Kolma Kornél több éves tapasztalatot szerzett az informatikai-üzleti újságírásban, a média világában. A Business Online magazin főszerkesztőjeként eléri, hogy a lap megkapja az „Év informatikai magazinja” címet. A főszerkesztői pozíció betöltésével párhuzamosan Széll Andrással együtt létrehozza a PResscentert, Magyarország első professzionális online pr központját. Részt vesz a PResscenter üzleti modelljének megalkotásában, az informatikai adatbázis tervezésében.
Második diplomáját a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, marketing szakirányon-, míg az elsőt a Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán szerzi.

Széll András, MA, MBA

A Sakkom Interaktív megalapítása előtt a Business Online magazin főszerkesztője, száznál is több szakcikket, piaci elemzést publikál. E mellett több iskolában kommunikációt, üzleti kommunikációt oktat, prezentációs, kommunikációs és vezetői tréningeket tart.
Kolma Kornéllal együtt létrehozza a PResscentert, Magyarország első professzionális pr központját. A vállalkozás vezetőjeként több jelentős partneri megállapodást köt, például a Magyar PR Szövetséggel és az Observer Médiafigyelővel. Ezt megelőzően a Merényi és Társai Képzési és Tanácsadó Kft.-nél tölti be a pr menedzseri pozíciót, felel a cég sajtókommunikációjáért, arculatáért. Ez idő alatt megtriplázza a cég sajtómegjelenéseinek számát.
Harmadik diplomáját a Veszprémi Egyetem MBA képzésén-, a másodikat az ELTE BTK Pszichológia Szakán-, az elsőt a Rendőrtiszti Főiskolán szerezte. Jelenleg Phd tanulmányokat folytat az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán. Témája a társadalmi attitűdök kutatása.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik