Belföld

Fokozódó árháború a cigarettafronton

A Philip Morris Magyarország a konkurens cég lépésére reagálva 12 százalékkal csökkentette egyik vezető cigarettamárkája árát - mondta Jamniczky Zsolt, a PM Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója.

British American Tobacco Hungary (BAT) november végén döntött úgy, hogy dobozonként hatvan forinttal, 440 forintra mérsékli a Pall Mall cigaretta árát. E márka szakértők szerint 5 százalékos piacrésszel rendelkezik, a Philip Morris azonos kategóriájú terméke pedig 11 százalékkal, így az ármérséklés a magyarországi cigarettapiac mintegy 16 százalékát érinti.

Jamniczky Zsolt a PM Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta, hogy a dobozonként 60 forintos fogyasztói árcsökkentés 25,8 forintnyi adókiesést jelent dobozonként. Éves szinten a két márkából mintegy 125 millió doboz fogy.Jamniczky Zsolt hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó szabályozás lehetővé teszi az árcsökkentést. Magyarországon a cigaretta jövedéki adója két részből áll: a tételes adó 6450 forint/ezer szál, ehhez adódik a kiskereskedelmi ár 23 százaléka. Emellett a cigarettát 20 százalékos áfa terheli. A fogyasztói ár mérséklése az utóbbi két adónál jelent kiesést. 

Jamniczky Zsolt elmondta, hogy további márkák árát a Philip Morris nem tervezi csökkenteni, de természetesen figyelemmel kísérik a versenytársak lépéseit. Tájékoztatása szerint korábban nem volt példa ilyen szignifikáns piacrészt érintő árcsökkentésre.

A magyarországi cigarettapiacon jelenleg négy szereplő osztozik, a BAT mintegy 46 százalékot, a Philip Morris 33 százalékot, az Imperial Tobacco 14-15 százalékot, a Continental (korábban V-Tabak) 6 százalékot tudhat magáénak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik