Belföld

Hyundai – vita a gyár és az importőr között

A németországi Hyundai Motor Europe GmbH (HME) bejelentette, hogy átveszi termékeinek magyarországi értékesítését a Hyundai Auto Hungary Kft.-től, eddigi márkakereskedőjétől. A magyar cég szerint ezt nem teheti meg a HME.

A Hyundai Auto Hungary Kft. (HAH) az Európai Unió szabályaira hivatkozva azt állítja, hogy a HME nem veheti át termékeinek magyarországi értékesítését a magyar cégtől, és tovább folytatja a márka értékesítését, szervizelését.

A Hyundai Motor Europe közleményében úgy fogalmaz: november 1-jétől teljes körű felelősséget vállal magyarországi üzleti tevékenységéért.


A lépéssel a cégnek az a célja, hogy közelebb kerüljön magyarországi értékesítési piacához, és tovább emelje az ügyfélszolgálat színvonalát. A németországi cég átszervezi üzleti tevékenységét azokban az országokban, amelyek idén májusban váltak az Európai Unió tagjává, és ennek első lépése az értékesítés átvétele – ismerteti a közlemény.

A Hyundai Motor Europe GmbH közli: most építi ki a vele, mint gyártóval folyamatos kapcsolatban álló magyarországi értékesítési és szervizhálózatát, és e célból “kér minden magyarországi Hyundai-márkakereskedést és minden olyan autókereskedést, amelyet ez érdekel, hogy ha akar, csatlakozzon ehhez az emelt színvonalú üzleti tevékenységhez”.

Hyundai Auto Hungary (HAH) november elején sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszűnt a kizárólagos importőri joga a Hyundai gépkocsikra vonatkozóan november 1-jével, ám mivel a koreai gyártó a határidőig nem törekedett egy új szerződés megkötésére, a magyar importőr cég jogi úton próbál érvényt szerezni a korábbi megállapodásoknak és mintegy 20 millió eurós kártérítési igénnyel lép fel.

A magyar cég több mint 10 éve van szerződéses kapcsolatban a Hyundai Motor Company-val (HMC), 1995 óta mostanáig a koreai cég kizárólagos magyarországi importőrként tevékenykedett. A HAH és a HMC közötti szerződés 2004. november 1-jén vesztette érvényét, miután hatályba léptek az EU autókereskedelmet érintő versenyszabályai és megszűnt a kereskedelemben a kizárólagos státusz. A HAH és a HMC erről már 2003-ban meg is állapodott, egyben kötelezték magukat arra, hogy új, az EU-szabályokkal harmonizáló szerződést kötnek a kereskedelem, a szerviz és a garanciális kötelezettségek elvégzéséről és erről legkésőbb 2004. november 1-jéig megindítják az egyeztetéseket.

Vadas Tamás, a Hyundai Auto Hungaryt is magába foglalócégcsoport, a Cél Motors tulajdonosa akkor azt közölte, miután ez nem történt meg, vizsgálják a lehetőségét kártérítési igényük érvényesítésének és hazai, valamint európai uniós bíróságokon, illetve a versenyhatóságnál is keresni fogják a jogorvoslatot.

Rédei Judit, a Hyundai Auto Hungary Kft. (HAH) PR-vezetője megerősítette: a HAH független nagykereskedőként jelenleg is folytatja a Hyundai gépkocsik értékesítését, szervizelését, garanciális javítását Magyarországon, a HME-nek az Európai Unió Magyarországon is érvényes versenyszabályai szerint ezt nincs módja megakadályozni.

A HMH úgy véli, a német partner visszaél erőfölényével, piaczavaró magatartást tanúsít, ezzel rontja a márka presztízsét is. A magyar cég továbbra is élni kíván az EU versenytörvénye adta lehetőséggel és a Hyundai márkakereskedőjeként kíván működni a magyar piacon – hangoztatta Rédei Judit.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik