Belföld

A lakosoknak is fizetniük kell a parkolásért

Miközben folyik a vita a Centrum Kft. kerékbilincselési gyakorlatának jogosságáról, a főváros ismét azt tervezi, hogy a lakosságot is fizető parkolókba kényszeríti.

A közterület-felügyelet szerint kétszeresen is jogtalanul teszi fel a kerékbilincseket a Centrum Kft. az autókra. A Fővárosi Közterület-felügyelet igazgatója, Varsányi Péter szerint egyrészt az a terület, ahol a parkolási társaság előszeretettel használja a bilincset (péládul a Rottenbiller utca), fővárosi tulajdonú utca, ahol a társaságnak nincs működési joga, másrészt törvénysértés történt azért is, mert a főváros múlt havi rendeletmódosítása még hatályba sem lépett. Ezért, illetve mivel ez a hely nem parkolási fizető övezet, teljesen jogtalanul jártak el a bilincselők. A Fővárosi Közterület-felügyelet igazgatója leszögezte: mindazoknak visszajár a pénz, akiket jogtalanul, a fővárosi utakon, illetve egy még hatályba sem lépett fővárosi rendelet alapján büntetett meg a Centrum Kft.

Mindenki fizethet

Miközben jószerével mindenki az említett parkolási társaság bilincselési gyakorlatát szidalmazza, a főváros, noha illetékesei két hete még úgy nyilatkoztak, hogy ebben az évtizedben már biztosan nem változik a parkolási rendszer, ismét elővette a nyári koncepciót. Az InfoRádiónak Vajda Pál főpolgármester-helyettes úgy nyilatkozott, hogy a lakosság heves reakciói miatt nyáron a napirendről lekerült parkolási koncepciót most újratárgyalja a főváros.

Az új parkolási koncepció célja, hogy a lakossági parkolást őrzött parkolókba, mélygarázsokba, parkolóházakba tereljék, a felszínen pedig csak üzleti jellegű várakozás legyen. Az üzleti jellegű parkolási díjbevételekből támogatnák ugyanakkor a lakossági őrzött parkolókat, így elképzelhető, hogy a drága „ház előtti parkolás” olcsóbbá válna. A tervek szerint a kezdetben minden fizető övezetekben lakó autótulajdonos (háztartásonként legfeljebb egy) havonta a lakhelye szerinti fizetési zóna óradíjának tízszeresét fizetné ki parkolásra.


A város parkolóhelyeket vesz a befektetőktől


A mélygarázs-, a parkolóház- vagy az őrzöttparkoló-építési program beindításának ugyanakkor elengedhetetlen feltétele, hogy a díjbevételekből létrehozzanak egy parkolási alapot. A tervezet szerint a befektetőktől parkolóhelyeket venne az önkormányzat a helyi lakosok parkolásához. Ily módon akár a felére is lecsökkenne a helyi lakók által kifizetendő parkolási összeg. A befektető így érdekeltté válna a parkolóépítésben, a helyi lakók járműve pedig őrzött parkolókba kerülne.


A felszínen így rendezett körülmények között folyhatna az üzleti parkolás és a közlekedés – állítja a főváros. A parkolásfejlesztési javaslat kiemelten fontos kérdésnek tartja, hogy a felmérések szerint napi 23 órán át egy helyben várakozó helyi lakók autói ne a felszíni parkolókat foglalják el, hanem az őrzötteket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik