Belföld

Seat Ibiza 1,4 – Nightrider

Kipróbáltuk a Seat Ibiza kissé bizarr nevű sportmodelljét. A pazarul felszerelt, 100 lóerős kisautó motorja sajnos csak pörgetve megy, de remek futóműve mindenért kárpótol. Tekintse meg képgalériánkat >>

A Volkswagen-konszernen belül a Seat képviseli a latinos temperamentumot és a manapság divatos sportos feelinget. A két éve bemutatott Ibiza még manapság is divatos, hála az Alfa Romeo berkeiből elcsábított olasz formatervezőnek. A Walter ’de Silva által jegyzett design kétségkívül lendületes és a platformtársakhoz képest egyértelműen sportosabb is. Ráadásul a nálunk járt tesztautó széles abroncsaival és xenon fényszóróival kifejezetten dögös példány.

Pörgetni kell


Seat Ibiza 1,4 – Nightrider 1

A hatalmas 16 colos kerekeknek már a látványa is hamar egyértelműsíti, hogy itt sportosabb modellről van szó. A gyönyörű karosszériát ezúttal egy száz lóerős, 1,4 literes motor mozgatja. És bár ez első hallásra remek dolognak tűnik, a 16 szelepes, kicsit felspécizett motor karakterisztikája valójában sajnos nem a legjobb. Alacsony fordulaton ugyanis rendkívül nyomatékszegény, melynek eredményeként 4000 alatt például kifejezetten erőtlenül igyekszik hozni a fomáját. Ha azonban kőkeményen, sportos stílusban hajtjuk és folyamatosan 4500-5000-es fordulat fölött tartjuk, egy egészen más arcát mutatja a motor. Ilyenkor ugyanis hirtelen megjön a teljesítmény, és élénk motorhang kíséretében megindul az autó. Ez a stílus szerencsére fekszik az Ibizának, mert a leheletfinoman kapcsolható váltó és a feszes, stabil futómű remek partner a dinamikus autózásban.
Stabil futómű





Műszaki adatok:
Motor: 1390 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 74 kW ( 100 LE) 6000/min
Nyomaték: 126 Nm 4400/min
Saját tömeg: 1054 kg
Hossz/szél./mag.: 3953/1698/1441 mm
Tengelytáv: 2460 mm
Csomagtér: 267 l
Végsebesség: 193 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 sec
Gumiméret: 205/45 R 16
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,4 / 9 / 6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km
Üzemanyagtartály: 45 l
Listaár: 3.923.000 HUF

Az autóba épített sportfutómű rövidebb rugókkal és keményebb lengéscsillapítókkal operál, amit ráadásul megfejeltek a 16 colos könnyűfém felnikre húzott 205/45-ös Bridgestone abroncsokkal. Az eredmény fantasztikus, az Ibiza tempós kanyarokban is remekül viselkedik, a pontos kormányzásnak köszönhetően pedig a hirtelen irányváltásokat is jól viseli. Ha azonban mégis sikerül kihozni a sodrából, akkor azonnal működésbe lép az elektronikus menetstabilizátor (ESP), ami szerencsére engedélyez némi csúszást, így még bekapcsolt állapotban is kimondottan élvezetesen autózhatunk. A kis Ibiza fékteljesítménye annak dacára is rendkívül hatásos, hogy ennél a modellnél nem a Seat igazi sportmodelljein használt Brembo vagy AP Racing féknyergeket találunk.

Jól felszerelt

A nálunk járt tesztautó a Nightrider „fedőnevet” kapta, ami ugyan ötletes, de szörnyen erőltetett, különösen úgy, hogy korábban ez a modell a sokkal informatívabb Xenon Sport néven futott. A névváltozás nem érintette az autó pazar felszereltségét, így ez a modell, továbbra is full-extrás kisautónak tekinthető. A csomagban szinte minden benne van a xenon fényszóróktól kezdve a sportfutóművön át egészen az automata klímaberendezésig, de emellett van hathangszórós CD-s hifi, négy légzsák, ESP és kipörgésgátló, fedélzeti számítógép, sebességtartó automatika, esőérzékelő ablaktörlő meg automatikusan sötétedő belső tükör is. Szóval az extralista tényleg lenyűgöző, ráadásul az Ibiza – platformtársaihoz, a Volkswagen Polohoz és a Skoda Fabiához hasonlóan – kategóriájában kifejezetten jó helykínálattal is rendelkezik. Az utastérben is érződik a sportos stílus, az ülések oldalt jobban tartanak, a váltókar is ízlésesebb, sőt a műszerfalat is finomabb anyag borítja.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ sportos futómű, nagyautós felszereltség
– nyomatékszegény motor, idétlen elnevezés

Az Ibiza alapvetően egy sportos küllemű, temperamentumos autó, melyet leginkább olyan fiatalok választanak, akiknek fontos a sportos feeling. A Nightrider verzió ezeknek a kritériumoknak maximálisan megfelel. Az autó egyedüli gyenge pontja a motor, amit csak folyton pörgetve, nagy gázzal érdemes hajtani, mivel normál használat mellet kifejezetten gyenge. Az autó felszereltsége egészen káprázatos, de persze ez az árán is látszódik. A csaknem 4 milliós modell elsősorban azoknak ajánlható, akik egy igazán full-extrás, sportos kisautóba vágynak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik