Belföld

A vártnál gyengébben sikerült a Richter negyedéve

Növekvő árbevétel, de a várakozásoktól elmaradó üzemi eredmény jellemzi a Richter Gedeon Rt. harmadik negyedévét. A cég hatalmas lendületet vett a FÁK-országokban.

A Richter Gedeon Rt. gyógyszergyár 2004 első három negyedévében 26,25 milliárd forint adózott eredményt ért el nem konszolidáltan, 7 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban – közölte a társaság pénteken a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készült tőzsdei gyorsjelentésében.


A nem konszolidált adatok szerint a társaság a harmadik negyedévben 8,7 milliárd forint adózott nyereségre tett szert, ami 7,9 százalékkal elmarad a tavalyi magas bázistól, és jóval alacsonyabb az elemzők által várt 9,45 milliárd forintos negyedéves profittól.


A Richter üzemi eredménye a bázishoz képest 4,1 százalékkal csökkent, 22,9 milliárd forint volt az idén január-szeptemberben.


A kilenc havi árbevétel 90,29 milliárd forintot tett ki, ami 5,1 százalékos növekedés 2003 azonos időszakához viszonyítva.


A konszolidált adatok szerint a Richter-csoport mérleg szerinti eredménye 12 százalékkal 27,76 milliárd forintra nőtt, az árbevétel pedig 2,6 százalékos emelkedéssel 110,61 milliárd forintot ért el.


A társaság a belföldi piacon 2,6 százalékkal 26,01 milliárd forintra növelte árbevételét, exportja 15,9 százalékkal 310,2 millió dollárra emelkedett.


A kivitel növekedésének legfontosabb tényezője a jelentés szerint az, hogy a FÁK régió forgalma számottevően, 28,4 százalékkal emelkedett, az itt elért árbevétel 112,2 millió dollár volt.


Az Európai Unió piacaira irányuló eladások euróban mérve 10,1 százalékkal bővültek, 74,4 millió eurót értek el. A EU-ból származó bevétel dollárban 91,3 millió dollár volt, ami 21,6 százalékos növekedés. A bevétel 60 százalékát az újonnan csatlakozott országokkal lebonyolított forgalom tette ki.


Az amerikai értékesítés a 2003. évi jelentős növekedést követően 2004 első kilenc hónapjában lényegében nem változott, az elért 62 millió dolláros árbevétel 1,1 százalékkal alacsonyabb a bázisnál.


A növekedési stratégia egyik legfontosabb eleme a nőgyógyászati termékpaletta bővítése. Az értékesítés nagysága itt 2004 első kilenc hónapjában a 2003 első három negyedévében elért árbevételhez képest dollárban mérve 13,8 százalékkal volt magasabb, ami egyben cég eladásainak 30 százalékát tette ki.


Sikeres volt a termékportfolió bővítés, s a kilencvenes évek eleje óta bevezetett készítmények forgalombővülése szintén jelentős mértékű volt, e termékeknek a teljes árbevételhez viszonyított aránya pedig 44 százalékra rúgott.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik