Belföld

Kevés édességet eszik a magyar

Jelenleg mintegy 300 millió eurósra taksálja a magyar édesipari piacot Witold Szymanski, a Bonbonetti édesipari csoport fő tulajdonosa.

Ehhez társul, hogy a nyugat-európai országok évi 1 százalékos növekedésével szemben Magyarországon évi 5 százalékkal bővül a piac – írja az MTI. A piacbővülés oka, hogy Magyarországon jelenleg lényegesen alacsonyabb az egy főre jutó édességfogyasztás.

A magyar lakosság évi 6 kilogramm édességet fogyaszt, míg az EU-országokban ezzel szemben évi 14 kilogramm az átlag. Az átlagos magyarországi, 2,5-3 kilogrammos csokoládéfogyasztással szemben az EU-országokban ez 8-10 kilogramm körül mozog.

A Bonbonetti cégcsoport 2003-ban – akkor még Stollwerck, illetve Choco Bonita néven – 14,7 milliárd forint árbevételt s 148 millió forint üzemi eredményt ért el, a 2004-es tervekben 15,7 milliárdos forgalom és 370 millió forintos üzemi eredmény szerepel.

A Bonbonetti csoport Közép-Kelet-Európa legnagyobb édesipari csoportja, 2003-ban több, mint 21 ezer tonna édességet állított elő: táblás csokoládéból 5500, pralinéből 3800, félkész termékből 4500 tonnát. 2003-ban a cég forgalmának 65-70 százaléka származik belföldi értékesítésből, 30-35 százaléka exportból – mondta Justin István, a Bonbonetti cégcsoport kereskedelmi cége, a Bonbonetti Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. A csoport 42 országba exportál, a kivitel 64 százaléka az Európai Unió területére, 20 százaléka más európai országokba, 16 százaléka a tengerentúlra irányul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik