Belföld

Jövőre Jetix lesz a Fox Kids-ből

Az áprilisban beindított komoly marketingkampány befejezéseként 2005. január 1-től Jetix néven sugároz tovább a Fox Kids magyar csatornája, melynek francia és dél-amerikai testvérei már túl vannak az átkeresztelkedés izgalmain, nehézségein.

Fox Kids esetében nem egy brandváltásról, csupán névcseréről van szó – mutatott rá a legfőbb könnyebbségre a FigyelőNet kérdésére Maciek Bral, a Közép-Kelet-Európai régió vezérigazgatója azt taglalva, hogy a Jetix blokkokkal már az idei év áprilisa óta egyre gyakrabban találkozhatnak a nézők és ez a folyamat zárul le az a következő év első napján.


Jövőre Jetix lesz a Fox Kids-ből 1

Ez volt

A magyar csatorna tulajdonosa, a Jetix Europe, melyben négy évvel ezelőtt 76 százalékos részesedést szerzett a Walt Disney Company, már áprilisban bejelentette a névváltást, miként túl vannak már az átkeresztelkedésen a francia és dél-amerikai csatornák is. „A csatorna továbbra is megtarthatta volna a Fox Kids nevet minden országban, de az új tulajdonos úgy gondolta, hogy ez nagyszerű lehetőség egy vizuális frissítésre, fejlesztésre is, hogy megújuljon. Tehát a tulajdonosváltás miatt nem szűnt volna meg a névhasználati jog, egyszerűen, csak fejleszteni, szépíteni akart a cég,” – tájékoztatták lapunkat a vállalat hazai illetékesei hozzátéve, hogy komoly munka áll az új név (és logó) kiválasztása mögött, melynek során a dinamizmus ábrázolását és megragadását tartották a legfontosabbnak.


Jövőre Jetix lesz a Fox Kids-ből 2

Ez lesz

Keleti sajátosság

Az elsősorban 6-14 éves korosztály részére készülő gyermekcsatorna műsorstruktúrája országonként eltér, alkalmazkodva a különböző nemzetek gyermekeinek eltérő ízléséhez. A kelet-európai gyermekek sajátossága a szülői befolyás és jelenlét gyakorisága.

Előbbi arra vonatkozik, hogy hazánkban és a szomszédos országokban jóval többször avatkozik bele a szülő abba, hogy mit nézhet és mit nem a gyermek, az utóbbi pedig hogy sokkal gyakrabban ülnek együtt a tévé előtt mint a nyugat-európai országokban. Ez indokolja olyan többrétegű műsorok sugárzását mely több különböző értelmi síkon képes szórakoztatni a két (vagy több) különböző generáció képviselőit – számolt be tapasztalatairól a lengyel vezérigazgató.

Az új név bevezetésében is jól jön, de attól függetlenül is fontosnak tartja Maciek Bral az internet kihasználását. Az interaktivitás számos új lehetőséget kínál, emellett a csatorna játékos programok, vetélkedők szervezésével illetve különböző gyermekmagazinokkal folytatott együttműködés segítségével kívánja bevezetni az új nevet és minél nagyobb szeletet hasítani a (gyermek)televíziózás tortájából.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.