A vételár kifizetésén felül a pályázóknak kötelezettséget kell vállalni tőkeemelésre készpénzben vagy készpénz és apport együtteseként. A tőkeemelés meghatározó súllyal szerepel a pályázat értékelése során, így könnyen elképzelhető, hogy az ajánlattevő szinte csak kizárólag a tőkeemelés terén mutat aktivitást, a vételár akár a nullához is közel lehet.
A pályázónak be kell mutatnia, hogy hogyan képzeli el a “nemzeti légitársaság” státuszt. A pályázónak be kell számolnia hitelállomány kezelésének és az érte való helytállás módjáról. A céget csak olyan pályázó szerezheti meg, aki az értékesítésre irányuló szerződésben a munkavállalók foglalkoztatására, illetve munkakörülményei javítására megfelelő biztosítékokkal alátámasztott szerződéses kötelezettséget vállal.
A pályázatot október 8-ig lehet benyújtani.
Eddig a kínai Hainan Airlines, az osztrák Ausrian Airlines és a francia-holland Air France-KLM jelezte érdeklődését.