Belföld

Többmillió légi utas keresi a csomagját

Európai átlagban a légi járatok utasainak 1,4 százaléka nem kapja meg a csomagját, illetve csomagjainak egy részét, amikor megérkezik a célállomására. A Malévnál ehhez képest kevesebb poggyász vész el.

Az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) legfrissebb összesítése szerint a kontinensen a rangsor legelőkelőbb helyén a Turkish Airlines áll, járatain csupán 4,2 csomag tűnt el ezer utasra számítva az év első hét hónapjában. A második helyen a Malév áll 6,9 hiányzó poggyásszal. Őt követi sorban a Finnair 9,7, az Iberia 10,1, a Swiss 11, a SAS 12, az Alitalia 13,3, az Air France 14,4, a Lufthansa 16,7, az osztrák AUA 17,3, a British Airways 17,7, a holland KLM pedig 18 elveszett bőrönddel.

A sógorok gépe


A Kurier beszámolója szerint az AU A a gépek pontossága alapján sem tartozik az európai élmezőnyhöz, hiszen minden negyedik repülőgépe késik. A 28 európai légitársaság rangsorában az AU A így csak a 21. helyre került a rövid és közepes távolságokon közlekedő gépeinek pontossága alapján. Európai átlagban minden ötödik repülőgép akár 15 percnél is többet késik ilyen távolságokon, míg a hosszabb távon közlekedő gépek közül minden negyedik.

Január és július között összesen 2,6 millió légi utas került kellemetlen helyzetbe európai légitársaságok mulasztása miatt. A statisztikák szerint a kontinens repülőjáratain eltűnt csomagok 85 százaléka 48 órán belül megkerül, és ha késve is, de a tulajdonosok végül megkapják az úti holmit.

Livia Dandrea, az AUA osztrák légitársaság szóvivője a bécsi Kuriernak elmondta, hogy március óta javítottak a csomagfeladás körülményein, és júliusban már javulást értek el ezen a területen. Emlékeztetett arra, hogy a társaság szerint végleg eltűnt poggyásznak csak az a csomag minősíthető, amelyet 45 nap elteltével sem találnak meg. Ausztriában ez mindössze két csomagot jelent ezer utasra számítva.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik