Az M6-os dunaújvárosi szakaszának koncesszióját elnyerő M6 Duna konzorciumnak fizetendő nettó rendelkezésre állási díj 508 millió euró. Ehhez képest a második helyen szereplő Duna Menti Autópálya Konzorcium (DA) 47 millió euróval kért nagyobb összeget pályázatában.
Szakértők szerint a magasabb árajánlat ellenére reálisabb a DA autópálya-építésről és -nagyfelújításáról szóló terve. Kevésnek tartják a hat hónapot, amit az M6 Duna szán a minőségellenőrző munkálatokra, és véleményük szerint túl szűk finanszírozási kerettel számol.
A kockázatot tovább növeli, hogy a nyertes konzorcium két tagjának nincs útépítési kapacitása Magyarországon, és a harmadiké is csekély. Így a felkészülési idő legalább két hónappal hosszabb. Külföldi munkaerő alkalmazása esetén pedig lehetetlen tartani az ígért költségkereteket.
A GKM továbbra is a legelőnyösebb ajánlatnak tartja a nyertesét, és hangsúlyozza: a nagyfelújítás feladatát és kockázatát a koncesszor vállalja. Ha pedig az állam az út minőségét nem találja megfelelőnek, csökkentett mértékben fizet rendelkezésre állási díjat.