A Peugeot a 206CC sikerén felbuzdulva elkészítette a középkategóriás 307-es nyitható tetejű verzióját. A merész formájú CC gyönyörűen ívelő tetejével már csukott állapotban is szemet gyönyörködtető. Nyitva pedig egyenesen elragadó.
A CC hagyományokhoz méltón a tető fel-le nyitogatása teljesen automatikusan történik, elég egy gombnyomás, és röpke 25 másodperc alatt megtörténik az átalakulás. Ráadásul ehhez a mutatványhoz még meg sem kell állni, mivel a művelet 10 km/órás sebességig menet közben is végrehajtható.
A tetőmozgató mechanizmus példásan működik, és a jó kialakításnak köszönhetően még kabrió üzemmódban is egész használható csomagteret hagy. Igaz, ilyenkor csak laposabb holmikat szállíthatunk, de ekkor is 204 literes a poggyásztér. Csukott tetővel viszont már teljes értékű, 350 literesre nő a tér.
Luxus belső
Az utastér mérete is kellően tágas, elöl hatalmas a hely, az alacsony üléspozíció miatt, a szélvédőt is távolinak érezzük, amitől csak tovább javul a térérzet. Az ülések kényeleme és oldaltartása példás, a teljes bőrborítás pedig párját ritkítja.
Hátul persze más a helyzet, az ottani ülések is szépek, ám funkciójukat csak rövid távon teljesítik jól. A két személyre formázott hátsó sorban leginkább csak gyerekek férnek el kényelmesen, mivel csukott állapotban mind a fej-, mind a lábtér meglehetősen szűkös.
A műszerfal kialakítása az alap 307-ből származik, nagyon feldobja a luxusautóknál használt varrott bőrborítás. Emellett feltűnik még néhány finomság, mint a fehér számlapos órák és az alumínium váltógomb.
Erőtlen motor
A tesztautóban a gyengébbik 2 literes motort szerelték, melynek 136 lóereje nem képes dinamikusan mozgatni a 1,5 tonnásra hízott testet. Ez persze nem azt jelenti, hogy a CC lomha volna, hiszen ez a teljesítmény hétköznapi autózáshoz és gyors autópálya-menethez egyaránt elegendő, de mégis hiányzik belőle az a robbanékonyság, amit egy sportos autótól elvárnánk.
A sportos stílustól a bizonytalanul megvezetett, hosszú úton kapcsolható váltó is eltántorít, így a CC vezetője általában kényelmesen, nyugodtan hajt. Ez a stílus amúgy remekül illik a kocsi lágyabb, komfortos felfüggesztéséhez, ami szinte minden úthibát kivasal, de a sportosság igen távol áll tőle.
|
Városban az alacsony üléspozíció és a magas farrész miatt rossz a hátralátás, ezért nem érdemes kispórolni a tolatóradart, ami komoly segítség a parkoláskor. Autópályán lenyitott tetővel is 120-130-as tempót tarthatunk, ennél gyorsabban nem érdemes kabrió üzemmódban menni, ugyanis ilyenkor közepes erejű hurrikán tombol az utastérben. Felcsukott tetővel viszont nyugodtan száguldozhatunk, a jó szigetelésnek köszönhetően, még 150-nél is szokatlanul csendes az utastér. A fékek teljesítménye és adagolhatósága egyaránt példás, a jókora tömeg lassítása még komolyabb tempóról sem jelent gondot.
Értékelés
A 307 CC alapból is remekül felszerelt, van benne például: ABS, ESP, automatikus klíma, sebességfüggő szervokormány és könnyűfém keréktárcsa, de a tesztautó bő hétmilliós árába még olyan dolgok is
|
Ezek tudatában a CC ára egészen elfogadható, ugyanis egyszerre kapunk érte egy kabriót és egy teljes értékű kupét, amely ráadásul rendkívül igényes és szép. Egyedüli hátrány csak az alulmotorizáltság, ami némiképp orvosolható a 177 lovas erősebb verzióval. De aki nem akar száguldozni, az a 136 lóerőssel is elégedett lesz.