Belföld

300 millió eurós bevétel Ryanairnél

Az ír Ryanair olcsó jegyű légitársaság kedden 302,8 millió eurós bevételt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 23 százalékkal többet az egy évvel azelőtti 245,2 milliónál.

Az utasszám 28 százalékkal 6,6 millióra növekedett, de az utasonkénti bevétel 6 százalékkal csökkent. Közben az egy utasra jutó költséget is 4 százalékkal csökkentették, bár a teljes üzemi költség 238 millió euróra nőtt 192 millióról.

Az adózott eredmény egyszeri tételekkel együtt 30 százalékkal 52,5 millió euróra nőtt 40,5 millióról, ezt főleg a járulékos bevételek növekedésével magyarázták. A járulékos bevételek – autókölcsönzőktől, szállodáktól kapott jutalékok – 40 százalékkal 43,7 millió euróra gyarapodtak az egy évvel korábbi negyedévhez képest. Egyszeri tételek nélkül az adózott eredmény 53,1 millió euróra nőtt 43,8 millióról. Adó előtt 57,8 millió euró volt az eredmény az egy évvel azelőtti 45,1 millió helyett.

Az üzemi eredmény 64,8 millió euróra emelkedett az első üzleti negyedben az egy évvel korábbi 53,1 millióról, az elemzők 63,5 millió eurót vártak.

Az olcsó jegyű légiközlekedés egyik úttörője, az ágazatban Európában ma is legnagyobb, ír Ryanair adózott eredménye 226,6 millió euró volt egyszeri tételek után a márciussal zárult üzleti évében, kisebb az előző évi 239,4 milliónál, de nagyobb az elemzők várta 195-218 millió euró közötti összegnél.

A mostani pénzügyi évre a férőhelyek 16 százalékos bővítését és az utasszám körülbelül 20 százalékos növekedését jósolták a cégnél, és a jegyárak további csökkentését ígérték az elkövetkező évekre. A társaság vezetői úgy vélték, hogy télen már “igazi vérfürdő” lesz az olcsó jegyű légitársaságok között, és a legolcsóbban szállítók fognak győzni. Michael Cawley vezérigazgató-helyettes becslése szerint a Ryanair jegyárai az első félévben 5-10 százalék között, a második félévben 10-20 százalék között csökkennek tovább.

A Ryanair vezetője, Michael O’Leary két hete azt mondta, hogy legkésőbb tíz év múlva a Ryanair már ingyen kínálja repülőjegyeit, mert a társaság akkor már egyéb bevételi forrásokból – a vendégekkel, utasokkal, ügyfelekkel ellátott szállodák, autókölcsönzők és repülőterek jutalékaiból – tartja majd fenn magát, igaz, talán kevésbé jól, mint eddig: már az elmúlt pénzügyi év nyereségcsökkenését is a jegyárak átlagosan 14 százalékos csökkentésével magyarázták, miközben az utasszám tovább nőtt.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.