Belföld

Novemberre Miskolcig ér az M30-as

A Miskolcot az M3-assal összekötő M30-as autópálya jelenleg épülő mintegy 16 kilométer hosszúságú szakaszának készültségi állapota meghaladja a 80-85 százalékot - mondta Lőrinc Sándor a kivitelezést végző Magyar Autópálya Építő Koncorcium (MAK) vezető cége, a Vegyépszer Rt. területi igazgatója.

Befejezéséhez közeledik az M3-as autópálya emődi csomópontjából kiágazó és Miskolcig tartó M30-as építése, a Magyar Hídépítő Konzorcium (Mahíd) szakemberei Miskolc határában pénteken helyére emelték a 3-as számú fő út felett átívelő autópálya-híd utolsó elemeit.

A hídelemek beemelésével lényegében elért Miskolcig az autópálya – hangoztatta a felsőzsolcai csomópontnál tartott sajtótájékoztatón Káli Sándor Miskolc polgármestere. Hozzátette: ezáltal a város a befektetők számára még vonzóbbá válik. 

Lőrinc Sándor a kivitelezést végző Vegyépszer Rt. területi igazgatója elmondta: van olyan szakasz, ahová már az utolsó aszfalt-, illetve kopóréteget is leterítették; több helyen szerelik a szalagkorlátokat, festik a burkolati jeleket. Az eredeti határidő szerint egyébként 2003. novemberében kellett volna átadni az M30-ast az M3-as emődi elágazásától Miskolcig, ám a földterület kisajátítása körüli viták miatt a befejezési határidő pontosan egy évet csúszik.

Az összesen 24,5 kilométer hosszú autópályából az Emődtől Muhiig tartó, lényegében a 35-ös útba torkolló 8,5 kilométeres szakaszt tavaly novemberben már átadták a forgalomnak.  A kivitelezés mintegy 48 milliárd forintba kerül, az M30-as az egyik legdrágábban megépülő autópálya, elsősorban a nehéz terepviszonyok, a több csomópont és a 23, úgynevezett műtárgy miatt. Az út háromszor keresztez vasútvonalat, és a Sajó fölött is épül egy híd. Az M30-as egy kilométere így csaknem 2 milliárd forintba kerül, míg az M3-as két évvel ezelőtt átadott Füzesabony-Polgár közötti szakasza kilométerenként nem egészen 1,1 milliárd forintból jött ki.

Tompa Sándor (MSZP) országgyűlési képviselő arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az M30-asra Miskolcról három bekötő szakaszon is “fel lehet jutni”, miután az építkezés ideje alatt módosítottak a terven. A képviselő tájékoztatása szerint az M30-as felsőzsolcai végcsomópontjától hamarosan megkezdődik annak az elkerülő útnak a kivitelezése, amely a 26-os számú Miskolc-Ózd főútba csatlakozik Miskolc határában, a jelenleg is épülő Bosch-gyár közelében. Ez a projekt mintegy 6,5 milliárd forintba kerül – jegyezte meg a képviselő.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik