Belföld

A SAS segíti a webmarketingeseket ügyfélkörük kibővítésében és megtartásában

A SAS, az üzleti intelligencia piac vezető vállalata bejelentette SAS Web Analytics megoldását, mely a legátfogóbb a jelenleg kapható, e-kereskedelmet támogató informatikai megoldások közül. A SAS Web Analytics rendelkezik a SAS Customer Intelligence operatív ügyféladat-elemzési szoftver képességeivel az online értékesítési csatornákon, és ennek során minden egyes ügyfél-interakcióhoz biztosítja az teljes körű ügyfélnézetet. A SAS Web Analytics megoldást alkalmazó vállalatok könnyen azonosíthatják ügyfeleiket és megérthetik azok preferenciáit, ezen információik alapján pedig növelhetik ügyfeleik elégedettségét, vagyis kötődésüket a vállalathoz, ami végül jelentős mértékben javítja a vállalat eredményét.

A leglátogatottabb oldalak sikerének titka a megfelelő informatikai, üzleti és design elemek optimális ötvözete. Vállalaton belüli szerepkörének megfelelően e területek mindegyike kissé más szemmel tekint az Internetre. Az informatikusoknak meg kell érteniük, hogy a szolgáltatás javítása érdekében hogyan lehet az Internetes infrastruktúra erőforrásait a kapacitástervezés és szerverek közötti terhelés elosztás alkalmazásával a szolgáltatások javítására kihasználni. Az üzletembereknek be kell építeniük a világhálót értékesítési – szolgáltatási célkitűzéseik és stratégiájuk körébe, hogy növelhessék árbevételüket új ügyfelek megszerzésével és a meglévő ügyfelekkel fenntartott üzleti kapcsolatból származó haszon növelésével.

A SASŽ Web Analytics az üzleti és az informatikai felhasználókat helyezi a középpontba: a webes adatkezelést kombinálja az ügyfélszolgálati rendszerek és a korszerű webes analitikák adataival. A folyamat résztvevői számára szerepkör specifikus kimutatás-készítő rendszer biztosítja a szükséges információkat.

„A SASŽ Web Analytics biztosítja a SAS szoftvereinek közismert kulcsfontosságú erősségeit, például a bővíthetőséget, a skálázhatóságot és a könnyű integrálhatóságot” – jelentette ki Martin Robl, az ausztriai ÖMV – a legnagyobb közép- és kelet-európai kőolaj- és földgázvállalat – Portal Analytics Solution (PAS) projektjének vezetője. „A SASŽ Web Analytics megoldásával immár ellenőrizni tudjuk Internetes banner hirdetéseink és más hasonló tevékenységeink sikerességét, így objektíven meg tudjuk határozni, hogy ráfordításaink milyen eredményekkel jártak.”

„A SASŽ Web Analytics megoldáson alapuló PAS máris rengeteg időt és erőforrást takarított meg azzal, hogy rámutatott, a portálon belül hol eredményezik kreatív erőfeszítéseink a maximális hatást” – tette hozzá Robl. „Még ennél is fontosabb, hogy ezzel a megoldással jobban szolgálhatjuk ügyfeleinket, mert használhatóbbá és jobb minőségűvé tudjuk tenni weblapjainkat.”

A SASŽ Web Analytics teljes körűen integrálja a SASŽ9 analitikai funkcióit, illetve együtt tud működni a SASŽ Customer Intelligence megoldásokkal, például a SASŽ Marketing Automation 4 verziójával. A SASŽ Web Analytics adatbányászati funkciója segítségével felismeri a trendeket, ezáltal lehetővé teszi az internetes ügyfelek jobb kezelését. Az online csatornából származó adatok bekerülnek az összes értékesítési csatornát lefedő, teljes körű ügyféladat-tárházba, így gyorsan felismerhetővé válik, hogyan javítható a nyereségesség és a szolgáltatás.

„Az Internetes ügyfelek jobb szolgáltatásra és egyszerű kezelhetőségre tartanak igényt. A SASŽ Web Analytics a nagy tömegű webes adatokat össze tudja vonni más, az ügyfelekkel közvetlenül érintkező rendszerek adataival, továbbá vizualizációs eszközöket és részletes analitikát biztosít, és lehetővé teszi a webes értékesítőknek, hogy kielégítsék, sőt, túlteljesítsék ügyfeleik elvárásait. A vállalatok a SAS nyújtotta analitikai képességekkel jelentősen javíthatják ügyfélkapcsolataikat és nagyobb arányban tarthatják meg ügyfeleiket, vagyis növelhetik az árbevételüket és csökkenthetik költségeiket” – fejtette ki Richard Roach, a SAS nemzetközi értékesítésének igazgatója.

Proaktív marketing

A SASŽ Web Analytics (http://www.sas.com/solutions/webanalytics) segítségével a vállalatok proaktívan érhetik el internetes ügyfeleiket: a gyors és pontos ügyfél-szegmentációt követően szabályokon alapuló motorokkal az adott ügyfélköröket megcélzó, speciálisan testreszabott ajánlatokat tudnak tenni. Mindez azonnal növelheti az ügyfelek elégedettségét és az internetes csatornán elért árbevételt. Hosszú távon növelhető az ügyfélmegtartás és az ügyfelekkel fenntartott kapcsolat teljes időtartama alatt realizált haszon mértéke.

A SAS megoldása biztosítja a döntéshozóknak az internetes csatornák hatékonyságának gyors növeléséhez és a jobb ügyfélkapcsolati stratégiák bevezetéséhez szükséges tudást. Ezenfelül a vállalatok meg tudják állapítani, elérték-e stratégiai céljaikat, illetve milyen mértékben felelnek meg az előrejelzéseknek.

„Az ÖMV portálját rendkívül bonyolult technikai infrastruktúra működteti: több webes és alkalmazás-kiszolgáló, terheléselosztó és fürtözött adatbázis üzemel egy nagy rendelkezésre állású környezetben. Az összes adat feldolgozását és a kimutatások készítését automatikusan végzi éjszakánként a SASŽ Web Analytics megoldás, így minden reggel frissített kimutatásokkal kezdünk” – mondta Robl.

A SASŽ Web Analytics óriási mennyiségű clickstream és más webes adatot kezel, ezeket egy nyílt, rugalmas adattárházba tölti be, majd integrálja őket más adatforrásokkal. Azt így előálló adattömeg elemzésével a SASŽ Web Analytics lehetővé teszi, hogy a vállalatok meghatározzák honlapjaik hatékonyságát és ügyfeleiket a számukra legvonzóbb üzleti ajánlatokkal kereshessék meg az erre legalkalmasabb időpontban.

A SASŽ Web Analytics rugalmas kimutatási és interaktív vizualizálási eszközeivel a vállalatok minden szervezeti egységükhöz eljuttathatják a webes csatornák információit, és képet kaphatnak arról, hogyan hatnak a főbb teljesítménymutatók a vállalat eredményére.

A clickstream adatok felhasználása az ügyféladatok elemzésében

Ha az ügyfelek a honlapon nem találják meg, amit keresnek, később nem térnek vissza. A SASŽ Web Analytics korszerű analitikai technikáival és vizualizációs eszközeivel a marketingesek
• meghatározhatják, honnan jutnak el az ügyfelek a webhelyre, és onnan hová mennek tovább;
• felfedhetik, hogy az ügyfelek milyen fajta információkat keresnek;
• megtudhatják, hogy az ügyfelek melyik ponton tévednek el vagy hagyják ott a honlapot.

Ezen információk birtokában pontosabban megjósolható az ügyfelek kattintási viselkedése, ami viszont kijelöli az utat az ügyfelek maximális megtartását biztosító honlapok tervezéséhez vagyis a lojális és hűséges ügyfélkör megteremtéséhez.

A webes csatorna összekapcsolása az üzleti célokkal

A SASŽ Web Analytics beépített üzleti mutatószám-rendszere alapján egyetlen pillantással felmérhető a honlap teljesítménye, a megoldás analitikai képességei pedig kimutatják az egyes teljesítménymutatók legfontosabb tényezőit. A problémák így könnyen felismerhetővé válnak, kiküszöbölésük érdekében pedig a rendszer javaslatot tesz a webhely kialakításának módosítása, a termékek elhelyezése vagy a webes ajánlatok tekintetében. Ezen folyamatok eredményeként az ügyfelek kisebb arányban vándorolnak el, elégedettebbek lesznek, több időt töltenek a honlapon, vagyis a vállalat árbevételeinek növelésével és költségeinek csökkentésével teljesíthetik az online csatorna használatával kapcsolatos elvárásokat

A SAS-ról
A SAS az új generációs üzleti intelligencia szoftverek és intézményi intelligenciát előállító szolgáltatások piacvezető szállítója. Megoldásait több mint 40 000 helyen – köztük a Fortune 500 listán szereplő vállalatok 90 százaléka – hasznosítják a vevőkkel és szállítókkal fenntartott kapcsolatok javítására, jobb, pontosabb és megalapozottabb döntések meghozatalára és a szervezet folyamatos megújítására. A SAS az egyetlen olyan szállító, amely piacvezető adattárház, analitikus és hagyományos üzleti intelligencia alkalmazásainak teljes körű integrálásával nagy adatmennyiségekből tudást állít elő. Ügyfeleink immár több mint 27 éve építenek tudásunk erejére és tudják, mit jelent jelszavunk, a Power to KnowŽ.

Látogasson meg minket a www.sas.com webhelyen.


További információ:

Lengyel Ágnes
SAS Institute Kft.
Tel: 224-2010
E-mail: Agnes.Lengyel@hun.sas.com

Földváry Mónika
Press&Inform
Tel: 470-2054
E-mail: foldvary@pressinform.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik