Belföld

Nem csak a szolgáltató iparban hódít a költségelszámolás, az eXpense

2004. június 29., Budapest – A time@work idő- és költségnyilvántartó (PSA) megoldás alappilléreit felhasználva az LLP programozói a közelmúltban elkészítettek egy önálló költségelszámoló megoldást, az eXpense-t. Mivel ez az alkalmazás iparág-független – ellentétben a time@work-kel, amelyet mintegy 5 évvel ezelőtt kifejezetten a szolgáltató szektor számára fejlesztett az LLP – már minden olyan vállalat tudja használni, amely automatizálni szeretné a dolgozók költségeinek elszámolását, vagy a költségek elemzését. Az eXpense iránti élénk nyugati-európai érdeklődés után az LLP most Magyarországon és a régió többi országában is hasonló sikerekre számít.

A time@work által kínált összetett funkcionalitások egy részét – pl. az alkalmazottak által végzett tevékenységek és idők pontos rögzítését, ezek ügyfelekhez és projektekhez rendelését, a megfelelő konzultációs díjak meghatározását, stb. – jellemzően csak a szolgáltató szektorban alkalmazzák, míg a PSA megoldásokat jellemző egyéb nyújtotta funkciókra – így a költségelszámolásra és elemzésre – minden iparágban tevékenykedő vállalatnak szüksége van. Az eXpense kifejlesztése óta eltelt néhány hétben már több iparág – biztosítók, olajipar, informatika, stb. – vásárolta meg a rendszert, főként Nyugat Európában. Az Enzo Consulting például Írországban, Angliában és Svájcban lévő irodái számára vezeti be a megoldást 200 felhasználó számára.

Az eXpense megoldás igény szerint alakítható jóváhagyási procedúrái segítségével leegyszerűsíti a vállalatok dolgozói, azok felettesei és a pénzügyi osztályon dolgozók adminisztratív munkáját. A munkavégzés során felmerült – az alkalmazottak által készpénzben, vagy hitelkártyával fizetett – költségeket, akár egy távoli irodában ülve, pár perc alatt Web-en keresztül is vissza lehet igényelni. Az eXpense bevezetése mindössze néhány napot vesz igénybe, a szoftverbevezetés költségei néhány hónap alatt megtérülnek, használata gyors és egyszerű. Az új alkalmazás gazdaságos alternatívát nyújt minden iparágban tevékenykedő vállalat számára.

A rendszer automatikusan képes egyazon időben felvitt különböző költségszámlák összesítésére, a különböző devizanemekben felvitt adatok egységesítésére, kikalkulálja az egyes költségtípusokra vonatkozó áfa-tartalmat és komplex jóváhagyási rendszere segítségével lehetőséget biztosít arra, hogy a felettesek engedélyezzék a munkatársak számára a kifizetést a házipénztárból.

A rendszerben lehet a gépkocsihasználat-elszámolással kapcsolatos információkat is tárolni, amelyhez kilométer-kalkulátor is tartozik. Az eXpense igen felhasználóbarát, melyet az is bizonyít, hogy pl. miután az alkalmazott megadja a költség fajtáját és bruttó összegét, a költségekhez a rendszer automatikusan hozzáilleszti a megfelelő főkönyvi számokat, melyeket továbbít a könyvelési rendszer számára. Az eXpense megoldás nemcsak az elszámolási folyamatok adminisztratív oldalát könnyíti meg, hanem lehetőséget nyújt az operatív költségek összetételének teljes körű elemzésére is, amelynek eredményeiből a vállalatvezetés értékes információkat kaphat.

„Nagyon örülök annak, hogy az eddigi eXpense bevezetésekben a magyar szakemberek is nagyon jó munkát végeztek. Örömmel tölt el a megoldás nyugat-európai sikere és úgy érzem, hogy az eXpense-nek Magyarországon és a többi kelet-európai országban is van jövője, hiszen használatával igazán könnyen kezelhető a költségelszámolások adminisztrációja.” – mondta Barbara Dreska, az LLP Budapest ügyvezető igazgatója, egyben az LLP Csoport egyik tulajdonosa.

###

Az LLP Csoportról (www.llpgroup.com):
Az LLP Csoport 1992-ben alakult meg Prágában, napjainkra pedig vezető szerepet vívott ki az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldások képviselete terén Közép- és Kelet Európában. Az LLP kínálatában szerepelnek a MicrosoftŽ Business Solutions–NavisionŽ és a MicrosoftŽ Business Solutions–AxaptaŽ vállalatirányítási rendszerek, a SunSystems pénzügyi megoldás, az MIS üzletiintelligencia-megoldás, a Pivotal CRM rendszere, a time@work idő- és költségnyilvántartó szoftver, a Coswin karbantartás menedzsment, illetve a Fourth Shift termelésirányító rendszer. Az LLP 1995-ben kezdte meg kelet-európai terjeszkedését, melynek eredményeként ma már – a prágai mellett – Budapesten, Belgrádban, Bukarestben, Pozsonyban, Szófiában és Zágrábban vannak irodái. Az LLP Csoport a világ számos országában vezet projekteket, így többek között Belgiumban, Olaszországban, Egyiptomban, Venezuelában, Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában.Az LLP Csoport ügyfélköre az üzleti élet különböző területein tevékenykedő cégekből kerül ki, a petrolkémiai ipartól a szállodákon és gyógyszergyárakon keresztül a televízió-állomásokig. Ügyfelei között megtalálható például a BP, a GlaxoSmithKline, a ShellGas (LPG), a Johnson & Johnson, az LNX Rt., a Roche, a KFKI Csoport, a KPMG, a UPS és a Duna Szálloda Rt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik