Bőhm András elmondta: szerződés garantálja a 43 milliárd forintos tender 10 százalékos előlegének visszafizetését arra az esetre, ha nem a német céggel kötik meg a végleges szerződést.
A politikus hangsúlyozta: nem is lehet kérdéses, hogy az esetben, ha megszűnne a szerződés, visszajár az előleg. Hozzátette: a Siemensszel folytatott újabb féléves tárgyalás arról szólt, hogy ne érje kár az önkormányzatot.
Ennek érdekében a német cégnek úgy kell módosítania az árajánlatán, hogy kiegyenlítse azt a hátrányt, ami amiatt keletkezne, ha a tenderen nyertes járműnél nehezebb szerelvényt tudnak csak szállítani.
A tárgyalásokon eddig a Siemens nem tudott a főváros számára elfogadható árengedményt tenni.
A tenderbírálati szempontok műszaki mutatóin elvesztett pontokat a frakcióvezető szerint a Siemensnek árban, járművenként akár 100 millió forintos tételt jelentő összegben “kell visszahoznia” ahhoz, hogy megőrizze azt a pontszámot, amivel korábban nyert.
Ha a Siemens nem tesz ilyen árajánlatot, akkor összességében a főváros veszít a villamos szerződésen, amiről szó sem lehet – szögezte le a frakcióvezető.
A BKV vezetői a héten tárgyalnak a Siemens cég Budapestre érkezett képviselővel arról, hogy a cég képes-e a főváros és a BKV számára is megfelelő új ajánlatot tenni.
A 40 darab 53 méter hosszú villamos 40 milliárd forintos, jórészt hitelből történő megvásárlásáról, sok éves előkészítés után, három pályázó ajánlatának ismeretében tavaly döntött a Fővárosi Közgyűlés.
A tendernyertes és az árban legdrágább Siemens cég az első Combino villamos prototípusát a tervek szerint idén, a többi szerelvényt 2006 végéig szállította volna.
Ez év elején az Európa-szerte közlekedő szerelvényeknél kiderült konstrukciós gondok miatt a BKV tárgyalásokat kezdett a Siemensszel a szerződés módosításáról.