Belföld

Három konzorcium versenghet az M6-os építéséért

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium értékelte az M6 autópálya érdi tető – Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakaszának tervezésére, építésére, fenntartására, valamint e tevékenységek finanszírozására kiírt koncessziós pályázatot.

A 2004. január 31-én megjelentetett nemzetközi tender beadási határideje 2004. május 3-án, 16 órakor járt le, ekkor került sor a határidőben beérkezett pályázatok közjegyző előtti felbontására.

Az 57 kilométer hosszúságú, mintegy 80-90 milliárd forint beruházási költségű útszakasz megépítésére négy konzorcium pályázott, amely összesen húsz hazai és külföldi építőtársaságot tömörít. A beruházási tender további fordulóján – a közbeszerzési szabályoknak megfelelően – három jelentkező vehet részt.

A pályázatok elbírálásának első fordulójában a tárca az alábbi konzorciumokat választotta ki (a zárójelben a konzorcium tagjai): Dunamenti Autópálya Konzorcium (Housing and Construction Holding Company Ltd., Vinci Concessions SA, Vinci SA, Betonút Szolgáltató és Építő Rt.); M6 Duna Autópálya Konzorcium (Bilfinger Berger BOT GmbH, Porr Infrastruktur GmbH, Swietelsky International Baugesellschaft m. b. H.); Euroinvest-TriGránit-Strabag-OTP-ASF-Egis Pályázati Konzorcium.

A pályázatok elbírálásának második fordulójában a fenti konzorciumok vehetnek részt. A második, utolsó fordulón nyertes konzorcium a koncessziót 22 éves időtartamra nyeri majd el.

A miniszterelnök-helyettes azt mondta, belátják, hogy a költségvetési vétó a szándékaikkal ellentétesen mind Lengyelországnak, mind az EU többi országának anyagilag is kárt okozna és ezt nem szeretnék.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.