Belföld

Hamis iraki fotók – van, amelyik Magyarországról származott

Több angolszász újság is bocsánatot kért amiatt, hogy hamis fotókat közölt irakiak állítólagos megkínzásáról. Az egyik amerikai lap Magyarországon készült pornográf felvételt is felhasznált.

Az amerikai újság, a Boston Globe elnézést kért olvasóitól, mivel olyan hamis fotót tett közzé, amely állítólag iraki nőket megerőszakoló amerikai katonákat mutat. Más lapok egyébként elutasították a fényképek közlését, mivel szerintük nem volt bizonyos az eredetük. Utóbb kiderült, hogy a fotókat Magyarországon készítették és egy pornográf honlapról származnak. Martin Baron, a Boston Globe szerkesztője azonnal bocsánatot is kért, és elismerte, hogy hibát követtek el.

Angliában is áll a botrány: bár négy katona ellen eljárást indítottak amiatt, hogy a BBC, illetve a brit védelmi minisztérium szerint állítólag inzultálták iraki foglyaikat, a skandalum most a Daily Mirror című lap miatt tört ki. A Mirrorról ugyanis kiderült, hogy hamis fotókat közöltek iraki foglyok megalázásáról és megkínzásáról. Ennek nyomán azonnal menesztették Piers Morgant, a Mirror szerkesztőjét. Az újság pedig címlapján kért bocsánatot az olvasóktól, a hamis fényképek miatt. Sőt, a Mirror jótékony célokra (így például a Nemzetközi Vöröskeresztnek) ajánlotta fel a fotók közlése nyomán megemelkedett példányszámból befolyt bevételt. A hamisítás egyébként azért derült ki, mert a fényképen látszódott egy olyan teherautó is, amely sohasem volt Irakban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.