Belföld

A vártnál magasabb a Xerox első negyedéves nyeresége

A Xerox Corporation bejelentette első negyedéves nyereségadatait, melyek a vállalat piacvezető színes digitális berendezéseinek és digitális irodai termékeinek nagyarányú értékesítéséből származnak. A vállalat tájékoztatása szerint 2004. I. negyedévében 1 részvényre 25 cent nyereség jutott, melyből részvényenként 8 cent a ContentGuard cégben birtokolt szinte összes tulajdonosi érdekeltség eladásából származó nyereség.

„A negyedévet olyan korszerű irodai és nyomdaipari termékek bevezetésével kezdtük, amelyek jól mutatják, milyen erős a Xerox a technológiai fejlesztés terén. A negyedév végét jellemző erőteljes értékesítés pedig bizonyította, hogy szolgáltatásokon alapuló kínálatunk rendkívül hatékony, és olyan gyakorlati megoldásokat kínál, amelyekkel ügyfeleink csökkenthetik dokumentumköltségeiket és egyszerűsíthetik munkafolyamataikat” – jelentette ki Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.

A technológiai beruházások elősegítik a berendezések értékesítését

A berendezések értékesítéséből származó árbevétel 9%-kal nőtt az első negyedévben, amely érték egy 5 százalékpontos árfolyamnyereséget is tartalmaz. A negyedév teljes árbevétele 3,8 milliárd dollár volt, amely 2003 hasonló időszakával összehasonlítva 2%-os növekedést jelent, beleértve egy 5 százalékpontos árfolyamnyereséget is. Az árbevétel növekedését továbbra is hátrányosan érintette a vállalat régebbi, analóg termékeiből származó kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek (post sale revenue = értékesítés utáni bevételek) csökkenése. Az értékesítés utáni bevételek számadatai általánosságban véve továbbra is javulást mutatnak, mivel az új digitális rendszerek és szolgáltatások értékesítéséből származó bevétel növekvő mértékben ellensúlyozza az analóg technológiából származó árbevétel-csökkenést.

A vállalat célzott növekedési területein (digitális irodai és nagyteljesítményű termékek és kapcsolódó szolgáltatások) a teljes I. negyedéves árbevétel az előző év ugyanezen időszakának árbevételéhez képest 9%-kal nőtt, és így jelenleg a cég teljes árbevételének mintegy 71%-át teszi ki. A Xerox fejlődő piacain működő leányvállalatainál szintén jelentős előrelépés figyelhető meg: ez negyedéves szinten 6%-os teljes árbevétel növekedést és 33%-os növekedést jelent a gépeladásoknál.

„A negyedév során a berendezések értékesítéséből származó összes bevétel mintegy 55%-a az elmúlt két évben bevezetett termékekből származik, ami világosan mutatja a Xerox beruházási stratégiájának piaci sikerét” – fejtette ki Mulcahy.

A Xerox növekedési stratégiájának fő hajtóerejét jelentő színes nyomtatókból származó első negyedéves bevétel 26%-kal nőtt, ami azért fontos, mert a nyomatszám növekedésével együtt emelkedik a színes berendezésekkel kapcsolatos kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek volumene is. A színes berendezések értékesítéséből származó árbevétel jelenleg a Xerox teljes árbevételének 23%-át teszi ki.

„New Business of Printing” – új nyomtatási módszerek

A nagyteljesítményű nyomtatók üzletágában a Xerox folytatja az új nyomtatási lehetőségek népszerűsítését, amellyel célja annak elősegítése, hogy a jelentős mennyiségű dokumentumot előállító iparágak és vállalkozások az ofszet módszerről a sokkal dinamikusabb digitális eszközök használatára térjenek át.

A nagyteljesítményű színes berendezések eladott darabszáma ebben a negyedévben 27%-kal növekedett, elsősorban a Xerox DocuColorŽ 6060 és 5252 digitális színes berendezései iránti fokozódó keresletnek köszönhetően. A Xerox múlt hónapban jelentette be tízezredik belépő szintű színes nagyteljesítményű berendezésének üzembe helyezését. Ez jól mutatja, mennyire sikeres a DocuColor 2000 termékcsalád, amelynek tagjai 45 és 60 lap/perc közötti sebességgel nyomtatnak.

Ezenfelül a Xerox kizárólagos jogot kapott a Consolidated Graphics vállalat – az Egyesült Államok egész területén lévő – 65 kereskedelmi nyomtatást végző telephelyének digitális színes nyomtatási technológiával történő ellátására. A Consolidated Graphics első lépésben 6 Xerox DocuColor iGen3Ž digitális nyomdagépet és 6 DocuColor 6060 színes digitális nyomdagépet helyezett üzembe. A Xerox az első negyedévben tovább növelte iGen3 termékének piaci részesedését, és arra számít, hogy ennek ütemét tovább fokozza majd a jövő hónapban megnyíló Drupa, a világ legrangosabb grafikai és nyomdaipari eseménye.

A nagyteljesítményű fekete-fehér berendezések eladott darabszáma 28%-kal nőtt, elsősorban a Xerox 2101 digitális nyomtató és a márciusban bevezetett DocuTech 100/120 másoló/nyomtató iránt máris megmutatkozó keresletnek köszönhetően.

Digitális iroda

A Xerox a tavalyi év folyamán csaknem megkétszerezte portfolióját a digitális irodai rendszerek területén. A vállalat jelenleg az iparág legszélesebb díjnyertes termék kínálatát biztosítja a kis és nagy irodák számára egyaránt. Minthogy jelentősen nőtt az igény a kis és közepes méretű vállalatok körében a Xerox WorkCentreŽ M15 és PE16 asztali multifunkciós berendezései iránt, az első negyedévben 10%-kal nőtt a Xerox fekete-fehér irodai berendezéseinek eladott darabszáma. A színes irodai multifunkciós berendezések eladott darabszáma 45%-kal, míg az irodai színes nyomtatóké 46%-kal nőtt, köszönhető ez a januárban bevezetett PhaserŽ 8400 színes szilárdtintás nyomtató iránti erőteljes keresletnek.

„A kulcsfontosságú területeken elért első negyedévi erőteljes értékesítést kiegészíti átfogó szolgáltatási üzletágunk, amely a Xerox nagyvállalati területen elért vezető szerepére épít” – fejtette ki Mulcahy. „A Xerox Global Services ügyfélköre az elmúlt évben jelentősen bővült, mivel egyre több vállalat a Xerox munkatársainak páratlan szakértelmét veszi igénybe a mai üzleti életben oly fontos papíralapú és digitális dokumentumok végeláthatatlan folyamának kezeléséhez.”

A Xerox értékesítési, adminisztratív és általános költségei az első negyedévben az árbevétel 27,1%-át tették ki. Az első negyedévben elért bruttó árrés 39,8% volt, amely tükrözi az asztali irodai és a kistermelékenységű termékek értékesítési arányának növekedését. A vállalat működési cash-flow-ja 243 millió dollár volt, ami 84 millió dollár értékű javulást jelent az előző év hasonló időszakához képest.

A Xerox a múlt hónapban eladta a ContentGuard cégben birtokolt szinte összes tulajdonosi érdekeltségét a Time Warner Inc. és a Microsoft Corp. részére, ami 83 millió USD adózás utáni nyereséget eredményezett (a ContentGuard Xerox-innováción alapuló, digitális jogokat kezelő technológiát kínál). A Xerox ezzel és a közelmúltban végrehajtott más eladásokkal hatékonyan realizálja fejlesztéseinek eredményeit, ugyanakkor elkötelezett kutató-fejlesztő munkával továbbra is beruház a jövő technológiáiba.

A második negyedévről szólva Mulcahy kijelentette, hogy a kulcsfontosságú piacokon a berendezés-értékesítés és az árbevétel folyamatos növekedésére számít. „Erős első negyedéves eredményeinkkel lefektettük egy újabb eredményes év alapjait, amely a Xerox márkanevére, valamint versenyképes rendszereinkre és szolgáltatásainkra épül.”

-Vége

További információ:

Csölle Kata
Xerox Magyarország Kft.
Tel: 436-8999

Biriki Anita
PRESS&INFORM Kft.
Tel: 470-2055

Címkék: Hírforrás

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.