Belföld

Teszt: Daewoo Kalos, a városlakó

Kipróbáltuk a Daewoo Kalos felspécizett 1,2 literes változatát. A dél-koreai modell tetszetős, modern formájával és kedvező árával állít alternatívát. Tekintse meg tesztfotóinkat! >>

A néhány évvel ezelőtt komoly anyagi gondokkal küzdő Daewoo napjainkban a General Motors védőszárnyai alatt működik. Az első GM által
Teszt: Daewoo Kalos, a városlakó 1

felügyelt modell a Kalos. Formája már első pillantásra megnyerő. Ez nem véletlen, hiszen az autót az olasz Italdesign tervezte. A Giuigaro által vezetett cég szakított a koreai formákkal, és kifejezetten tetszetősre szabta a Kalost. Az amúgy is dinamikus, enyhén sportos karosszériát, tesztautónknál még megfejelték néhány apróbb optikai tuninggal is, mint a küszöb spoiler, vagy a vadított hűtőmaszk. Ám a kocsit leginkább a 15 colos alu-kerekek, és a rajtuk feszülő 195/50-es abroncsok teszik sportossá.

 Műszaki adatok

Motor: 1150 cm3-es, négyhengeres, benzinmotor
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 72 LE 5400/min
Nyomaték: 104 Nm 4400/min
Saját tömeg: 960 kg
Hossz/szél./mag.: 3880/1670/1495 mm
Tengelytáv: 2480 mm
Csomagtér: 220-980 l
Végsebesség: 157 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,7 sec
Gumiméret: 195/50 R 15
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,5 / 8,4/ 6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
Üzemanyagtartály: 45 l
Listaár: 2 655 000
Garancia: 3 év, 100 000 km

Kis motor

Sajnos a Kalos agresszív designja nem párosul brutális menetteljesítményekkel. Mivel az autóba 1,2 literes, 72 lovas motor dolgozik, csodákra ne számítsunk, a mindennapi, főleg városi autózásra azonban bőven elegendő. A motor nem a legkorszerűbb, mivel hengerenként csupán kétszelepes – szerencsére azonban alacsony fordulaton viszonylag nyomatékos – így indulásnál kis gázadással is hamar lendületbe jön. A magasabb fordulaton a zaj is megnő, ám az erő sajnos ilyenkor is hiányzik.

A váltó kis erővel, hosszú utakon, enyhe akadozással jár. Az áttételek túlságosan hosszúak, és részben emiatt tűnik a motor erőtlennek. A hosszú áttételezésnek azonban van egy kétségtelen előnye, mégpedig az alacsony fogyasztás. Országúton nyugodt tempóval akár öt és fél literrel is megelégszik a Kalos.


Teszt: Daewoo Kalos, a városlakó 2


Kicsit billeg

A Kalos futóműve alapvetően városi körülményekhez, és a nyugodt kanyarvételekhez készült, így nem meglepő, hogy gyorsabb kanyarokban, oldaldőléssel figyelmeztet a határokra. A széles sportgumiknak köszönhetően ezek a határok azért jóval szélesebbek, mint egy széria Kalosnál, ám az autó csodákra így sem képes.


A lágyan rugózó karosszéria fara hirtelen gázelvételre sem válik bizonytalanná, a dőlés ellenére is biztosan uralható. A nagyobb guminak azonban hátránya is van, az autó egyenesfutása romlik, és az alacsony profil miatt a kátyúk és úthibák is komoly bosszúságot okozhatnak.

Fiatalos belső


Teszt: Daewoo Kalos, a városlakó 3


A Kalos belső kialakítása ötletes, a tervezők gyakorlatilag csak körökkel és körívekkel operáltak. A legszembetűnőbb a kiugró, félkör alakú műszerpanel, melyen természetesen kör alakú műszerek vannak. A kör szimbólum gyakorlatilag mindenhol fellelhető, az ajtónyitótól kezdve, a szellőzőpaneleken át egészen a kapcsolókig. Tesztautónkban a kemény, de barátságos felületű műszerfalat öntapadós ezüstszínű betétekkel dobták fel, ez határozottan jót tett a belső térben uralkodó műanyagtengernek.

Rakodóhelyek tekintetében jól áll a Kalos, nagyméretű üreg található a középkonzol aljában, a két első ülés között pedig van egy kisebb rekesz. A kategóriában szokatlan, hogy az első és a hátsó utasoknak is jut pohártartó. A helykínálat a kisautók között szokatlanul nagy, a hátul utazók fej és lábtere jónak mondható, az üléspozíció kényelmes, még hosszabb utazások alkalmával sem fárasztó. A nagyobb kirándulásoknak leginkább a kifejezetten kicsi, 220 literes csomagtartó szab határt.

Értékelés

A nálunk járt Premium Plus felszereltségű Kalos alapára közel 2,7 millió, amiért klímát, két légzsákot, elektromos ablakemelőt és szervokormányt is adnak. Aki csak városban használja az autót, az válassza az 1,2 motort, de aki szeretne kicsit tempósabban közlekedni, az mindenképpen az 1,4-es mellett döntsön.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik