Belföld

Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes

Hazánkban is bemutatkozott az Alfa Romeo legújabb modellje, a kétajtós GT. A 156-os alapjaira épülő Grand Tourismo, az Alfa legszebb túraautós hagyományait hivatott prezentálni.

Az Alfa Romeo GT a tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az olaszok ezzel a Grand Tourismóval kívánnak visszatérni a túraautók piacára. A márka hagyományait híven tükröző új modell formaterve a Bertone design-stúdióban készült. Természetesen az Alfa GT nemcsak formailag hű a márka legendás múltjához, hanem a vezetési élményben is.


Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes 1

A formavilága kétségtelenül remek, elölről leginkább a 147-esre emlékeztet, ám a jellegzetes Alfa pajzs ezúttal még mélyebbre húzódik, így az orr kialakítás karakteresebb. Oldalnézetből a GT meglehetősen dinamikus, lendületes hatást kelt, a viszonylag vastag hátsó oszlop és a kisméretű oldalablak nagyon masszív kialakítást sugall. Ezt az érzést a farrész kialakítása tovább fokozza, köszönhetően a magas csomagtartófedélnek, és a különleges formájú integrált csíklámpáknak.

 Rövid teszt

Az Alfa GT hazai bemutatóján lehetőségünk volt kipróbálni a márka Grand Tourismóját. Rövid tesztünk alanya az 1,9-es 150 lóerős M-Jet dízel volt. A megújult motor kétségkívül az egyik legjobb a kategóriában, teljesen zajtalanul, és vibrációmentesen mozgatja a méretes kocsit. A motor jellegéből adódóan, igazán csak 2000-től kezd húzni, akkor viszont elemi erővel. A hatfokozatú váltó kissé szorosan, de nagyon határozottan kapcsol. A sportos vezetési élmény még ezzel a motorral is remek, a futómű kellően feszes, a kormány direkt, így az autó könnyen, és magabiztosan uralható. A belső tér kialakítása szinte már németes, minden illesztés pontos, hanyagságnak semmi jele. Az alfatex fantázianevű, leginkább a hasított bőrre emlékeztető kárpit finom tapintású, remekül mutat a sportüléseken. A kocsi helykínálata a kupékhoz mérten nagyvonalú, még a hátul utazóknak sem lehet okuk panaszra.

Kipróbált technika

Az Alfa GT műszaki alapjai a rendkívül sikeres 156-os modellből származnak, így nem meglepő, hogy a motorpaletta is nagyjából megegyezik azzal. A kocsit kezdetben egy 165 lóerős, közvetlen befecskendezéses JTS benzinessel, egy 150 lóerős 1,9 JTD 16v Multijet dízellel, valamint egy 3,2 literes 240 lóerős V6-os, 24 szelepes motorral kínálják. A választék ősszel kiegészül az 1,8-as a 140 lóerős Twin Sparkkal is.

Az új sportkupé csúcsváltozatában az a 240 lovas erőmű dolgozik, ami a GTA modellekben, is remekül muzsikál. Ezzel a motorral felvértezve a GT 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 243 km/óra. Akinek nincs szüksége ilyen bődületes teljesítményre, annak remek választás a kétliteres, közvetlen befecskendezéses JTS (Jet Thrust Stoichiometric). Ennek a motornak nagy előnye, hogy nem igényel alacsony kéntartalmú benzint, így a hagyományos ólommentessel is működik. Emellett még a menetteljesítményei is kedvezőek, hiszen mindössze 8,7 szekundum kell a százas sprinthez.

A motorpaletta legfrissebb tagja a 150 lóerős 1,9 M-Jet 16v egység, amely a 2002 végén bemutatott, második generációs, közös nyomócsöves motornak a továbbfejlesztett változata. A GT ezzel a motorral is remek menetteljesítményekre képes, ám egy sportkupé, és egy dízelmotor párosítása még a mai high-tech rendszerek mellett is kissé elgondolkodtató.



Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes 2

Élvezetes és biztonságos

Az Alfa GT futóműve is nagyon hasonló a 156-oséhoz: kettős keresztlengőkaros első, illetve McPherson típusú, több lengőkaros hátsó felfüggesztése van. A kocsi futóműhangolása példás, remekül nyeli el az úthibákat, de tempós kanyarokban is nagyon stabil. Ha azonban mégis sikerül kihozni a sodrából, egy sor elektronikai segédberendezés lép működésbe. A VDC elektronikus menetstabilizáló rendszert ezúttal úgy hangolták, hogy kismértékű csúszást még engedélyezzen, ezáltal is fokozva a vezetési élményt.


Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes 3

Természetesen széria a vészfékasszisztens és a motorféknyomatékot szabályzó MSR, mely erőltetett visszakapcsolás esetén lép működésbe. Ilyenkor a hirtelen keletkező erős motorfék blokkolja az első kerekeket, amit az elektronika gázadással akadályoz meg. Ha valami oknál fogva mégis bekövetkezik a baleset, a kocsiban akár nyolc légzsák is működésbe lép, könnyedén megakadályozva a sérüléseket.


Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes 4

Kedélyes belső

Az GT belső kialakítása a formához igazodva egyszerre sportos, és elegáns. A vásárlók kétféle belső kialakítás közül választhatnak: a klasszikusnak mondható hagyományos, fekete műszerfal és panelek mellett egy világosabb, kéttónusú, szürke-fekete árnyalatú verzió is készül. A kocsi utastere tipikusan az Alfára jellemző, nem hiányozhatnak a cső alakú, a vezető felé meredő műszerek vagy a középkonzol tetszetős alumínium borítása sem.


Alfa Romeo GT – sportos és kényelmes 5


Az Alfa GT felszereltsége igen gazdagnak mondható. Széria benne a 8 légzsák, a blokkolásgátló fékerő-elosztóval, a fedélzeti számítógép, a kétzónás automata légkondi és még egy sor menetbiztonsági berendezés. Az autó ára ennek ellenére igen kedvezően alakul, hiszen a dízel már 7,6 milliótól elérhető, és a csúcsfelszereltségű 3,2-es GT ára is csak kicsivel haladja meg a tízmilliós határt. A Fiat Magyarország 30 Alfa Romeo GT-t szeretne idén értékesíteni.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik