Belföld

Minden harmadik magyar cégnek van honlapja

A legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32 százalékának, míg az internet-csatlakozással rendelkező cégek 45 százalékának van saját céges honlapja - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. pénteken.

A GKI, a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország együttműködésével készített felmérés szerint a 10-49 főt foglalkoztató kisvállalkozások körében a honlaphasználat átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti, csupán 39 százalék.

A közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti, 58 százalék, illetve 80 százalék a weboldalak elterjedtsége. A legalább 5 főt foglalkoztató cégek honlapjainak 70 százaléka kizárólag a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik, s csak 8 százalékuknál van lehetőség kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására.

A vállalati honlapok fele csak magyar nyelven olvasható, 40 százaléka angolul és 9 százaléka németül is elérhető. A felmérés szerint az átlagosnál több cégnek van saját honlapja a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, a pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a gazdasági szolgáltatás, valamint a feldolgozóipar, villamos-energia, gáz-, gőz- és vízellátás szektorokban.

A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható – tartalmazza a közlemény. A tavaly decemberben zajlott felmérés következtetései 2000 vállalat válaszain alapulnak.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik