Belföld

Jöhetnek a külföldi vasúttársaságok

A MÁV Rt. arra készül, hogy az uniós csatlakozás után be kell engednie a vonalaira a külföldi vasúttársaságokat is. Az unióban már bent lévő tagországok most szembesülnek hasonló gonddal vagy örömmel.

Az államvasutak monopóliumának véget vethet, ha az Európai Unió miniszteri tanácsa és az Európai Parlament elfogadja majd a Brüsszeli Bizottság most közzétett javaslatát a vasút-liberalizációról.

Eszerint 2010-re megnyitnák a verseny előtt a nemzetközi utasszállító vonatjáratokat, azaz konkurense támadhatna például az olyan híres járatoknak, mint a Brüsszelt Párizzsal mindössze másfél óra alatt összekötő Talis-nak, vagy a kontinens Londonból két és fél óra alatt elérhetővé tevő Csatornalagút-vasútnak.

A most ismertetett uniós vasút-liberalizálási csomagterv a teherszállítmányok késését is mérsékelni, illetve megszüntetni igyekszik. Ma minden második európai teherszállítmány legalább két órát késik, minden tizedik pedig kerek egy napot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik