Az M7-es sztráda 2002-ben felújított szakaszát akár öt-hat éven belül újra kell aszfaltozni – állítja Keller László közpénzügyi államtitkár. Megítélése szerint a nem megfelelő technológia miatt repedezik az aszfalt, sok helyen megáll a víz, a leállósávok egy-egy szakasza pedig nem elég széles, s emiatt fokozott a balesetveszély. Az államtitkár hivatkozik az Állami Számvevőszék (ÁSZ) korábbi megállapításaira is, amelyek valóban elmarasztalták az M7-es beruházás bizonyos elemeit.
[…]
Az ÁSZ-jelentés azt is rögzítette, hogy a “struktúrában az állam tulajdonosi érdekeit képviselni hivatott ágazati szakmai irányítás és felügyeleti ellenőrzés szerepe 2002. év végéig formális volt”. Az elmarasztalás indoklásából ugyanakkor az derül ki, hogy a számvevők nem a kivitelező Vegyépszert bírálták, hanem a konstrukciót, amiről viszont a társaság nem tehet.
Keller László az M3-as, M30-as autópálya minőségét is kifogásolja: az alapozáshoz piritet használtak, s a kőzet – ha nedvesség éri – kénsavas reakciót produkál, ami tönkreteszi a burkolatot.
Tímár Gyula, a Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója visszautasítja az államtitkár vádjait. Elmondta, csak olyan anyagokat használtak, amelyek megfelelő tanúsítvánnyal rendelkeztek, s amelyeket engedélyeztek. Különben is – tette hozzá – a megbízó Nemzeti Autópálya Rt. nem emelt minőségi kifogást.