Ian McKenzie a 2003. évi pénzügyi eredményekről nem közölt konkrét adatokat: mert a számokat most véglegesíti a könyvvizsgáló. Az Invitel 2003 végén mintegy 400.000 lakossági és 35.000 üzleti ügyféllel rendelkezett. A Vivendi Telecom Hungary Rt.-t 2003 májusában vásárolta meg az AIG Emerging Europe Infrastructure Cund és a GMT Communications Partners, majd a cég nevét Invitelre változtatta.
Ian McKenzie elmondta: a vásárlás után gyors beavatkozásra volt szükség a cégnél, mivel a bevételei jelentősen elmaradtak a tervektől. Nemcsak a költségeket csökkentették, de a létszámot is 170-nel 900 főre. Elmondta, hogy november, decemberben már az elképzeléseknek megfelelően teljesített a társaság.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az Invitel a második legnagyobb ADSL-szolgáltató a magyar piacon: a hagyományos vezetékes vonalon az internetelérést gyorsító ADSL részesedése 12 százalék. December végén mintegy 15 ezer ADSL-előfizetőjük volt, szemben az egy évvel korábbi mintegy 2.000-rel, az idén meg szeretnék duplázni ADSL-előfizetőik számát – mondta az elnök-vezérigazgató .
Az elnök-vezérigazgató az idei tervekről elmondta, hogy tovább akarják erősíteni az Invitel piaci pozícióját, s növelni kommunikációs és szélessávú üzleti bevételüket. Az Invitelnek tavaly év végén a magyar üzleti kommunikációs piacon az adatátvitel területén mintegy 10 százalékos részesedése volt, a hangátvitel területén pedig 5 százalékos.
A társaság 2004-ben az adatátviteli árbevételét 50 százalékkal, a hangét pedig 100 százalékkal szeretné növelni. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a befektetők két befektetési alapon keresztül invesztáltak az Invitelbe és egyik alap sem akar kiszállni hamarabb, mint a másik.
Aláhúzta: mivel az alapok tavaly voltak háromévesek, még legalább négy évig befektetők maradnak az Invitelben, mivel az általános gyakorlat szerint csak a lejárati idő előtt 2-3 évvel kezdik el kivenni pénzüket a tulajdonosok az alapokból.
Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az új elektronikus hírközlési törvény, illetve az általa létrehozott új intézmények megítélése egyelőre bizonytalan a piacon. Hozzátette: az új szabályozási struktúra bizonytalanságot kelt a távközlés területén, és ezért érdeklődéssel várják mit hoz a jövő.
Ian McKenzie elvárásaikat sorolva kifejtette, hogy vezetékes távközlési szolgáltatóként ugyanolyan árképzési szabadságot szeretének elérni mint ami a mobilok szolgáltatókra vonatkozik. Hozzátette: az Invitel esetében a percdíj- és az előfizetési díj csak bizonyos keretek között változtatható, illetve csoportosítható át, míg a mobilok teljesen rugalmasan képezhetik áraikat, s akár havonta átcsoportosíthatják a díjakat. Az elnök-vezérigazgató kifogásolta azt is, hogy a mobiltársaságok túlságosan drágán végződtetik a vezetékes szolgáltatók hívásait.
Kifejtette: így gyakorlatilag a vezetékes szolgáltatók, illetve előfizetőik támogatják a mobilcégeket. Az elnök-vezérigazgató úgy vélte, hogy a magas végződtetési díjakat feltétlenül csökkenteni kell, s egyetlen hangpiacként kell kezelni a távközlési piacot. Az elnök-vezérigazgató szeretné elérni azt is, hogy a mobilszolgáltatók ne csak kiskereskedelmi, hanem nagykereskedelmi áron is kínálják szolgáltatásaikat.
Elmondta azt is, hogy az idén 50 százalékkal növelik a marketing kiadásaikat annak érdekében, hogy tovább tudjanak növekedni. Több kedvezménnyel is megjelennek a piacon, így például bekapcsolási díj nélkül adnak vezetékes vonalat, illetve ADSL-hozzáférést.