Belföld

M5-ös: nem kellett Demján olcsóbb ajánlata

A Demján Sándor irányította TriGránit azt állítja, hogy a kormány által az M5-ös matricásítására és továbbépítésére választott megoldásnál összességében 500 millió euróval (130 milliárd forinttal) kedvezőbb ajánlatot tett, javaslatát végül mégis lesöpörték az asztalról - olvasható a Népszabadságban.

Karácsony előtt a TriGránit-csoport a Deutsche Bankkal együttműködve ajánlatot tett a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak (GKM) az M5-ös autópálya kivásárlására, továbbépítésére, 25 éves időtartamra szóló üzemeltetésére és karbantartására – nyilatkozta a TriGránit vezetése. A tárca a jelentkezést elfogadta, és közölte, hogy versenyeztetni fogja az AKA tulajdonosainak ajánlatával. Ezért február végéig meghosszabbította az AKA kivásárlására szóló jogát.

A TriGránit azt javasolta, hogy az állam vásárolja ki az AKA-t (ennek finanszírozását a Deutsche Bank vállalta), és ezt követően írjon ki pályázatot az M5-ös autópálya megvásárlására, továbbépítésére és üzemeltetésére. A TriGránit vállalta, hogy kötelező ajánlatát a pályázat keretében is tartja. Ez a változat is biztosította a matricás rendszerre való áttérést március 12-i dátummal, a második sztrádaszakasz építésének befejezését 2005 végére, és mindezt úgy lehetett volna finanszírozni, hogy az a költségvetést ne terhelje – állítja a TriGránit, amely megismerve a kormány végleges döntését, kijelentette: sajnálja, hogy a versenyeztetési alternatíva elvetése miatt nem adtak esélyt egy, az ország számára kedvezőbb megoldás megvalósulására. A TriGránit vezetése az M5-ös autópálya ügyét a maga részéről lezártnak tekinti, azzal tovább nem kíván foglalkozni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik