Belföld

Fiat Stilo – ellenfelekhez igazítva

Az olaszok középkategóriás modellje váratlanul hamar ráncfelvarrásra szorult. Az átalakított futóműnek, és a remek felszereltségnek köszönhetően újult erővel támadhatja a konkurenciát.

A Fiat szokatlanul korán, mindössze két évvel a bemutatás után felfrissíti középkategóriás modelljét, a Stilot. A “faceliftre” azért van szükség, mert a hatalmas ütemben fejlődő alsó középkategóriás szegmensbe újabb hódítók érkeztek. Mind az ötös Golf, mind az új Astra annyi újdonságot hozott, hogy a pénzügyi nehézségekkel küzdő olaszok inkább az idő előtti ráncfelvarrás mellett döntöttek. A modell ugyan eddig is sikeres volt, hiszen több mint 350 ezret értékesítettek, de az erősödő konkurencia miatt a Fiat nehéz helyzetbe kerülhet.


Fiat Stilo – ellenfelekhez igazítva 1

Kattintson a képre!

Megújult külső

Az olasz tervezők csak kismértékben módosították a meglehetősen szögletes formát. A legszembetűnőbb változás az ötajtós modell hátulján látható. Átalakították a csomagtérajtót: átköltöztették a lökhárítóelem barázdáit, a hátsó ködlámpákat pedig a rendszámtábla közelébe helyezték. Emellett apróbb finomítások találhatók az oldalszegélyeknél és a lökhárítóborításoknál is. Ezek elsődleges célja azonban csak annyi, hogy még markánsabban elkülönüljenek a háromajtós, sportos és a családias, ötajtós modellek.

Motorok és futómű


Fiat Stilo – ellenfelekhez igazítva 2

Kattintson a képre!

Az új modell széles és változatos erőforrásokat vonultat fel: három benzinmotort, valamint négy, különböző közös nyomócsöves turbódízelt. Az új Fiat Stilóban mutatkozik be az 1,4 literes 16 szelepes erőforrás, amely 95 lóerős. A háromajtós Stilók ezzel a motorral elérhetik a 180 km/órás sebességet, gyorsulásuk pedig 12 másodperc körül alakul.

A másik újdonság a 140 lóerős 1,9-es Multijet dízel. A második generációs közös nyomócsöves aggregát a 305 Nm-es nyomatéknak köszönhetően dinamikusan mozgatja a gépet, hiszen 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, és akár a 203 km/órás-s sebességet is elérheti. Mindezt úgy, hogy városban 7,6 országúton pedig 4,2 liter gázolajt fogyaszt.

A futóművet is korszerűsítették. Elől továbbra is MacPherson-rendszert használnak, de hátra ezúttal egy igényesebb, torziós rúddal ellátott, keresztlengőkaros felfüggesztést terveztek. Ezzel a megoldással az eddiginél jobb úttartás érhető el, és sokkal merevebbé vált a futómű, aminek köszönhetően az autó könnyebben uralható.


Fiat Stilo – ellenfelekhez igazítva 3

Kattintson a képre!

Emelt szintű biztonság

A passzív biztonság frontján a megújult Fiat Stilo nyolc légzsákkal száll harcba az utasok épségéért, köztük az első kettő több fokozatban képes nyílni. Az aktív biztonsági felszerelések közül az autó négy tárcsaféket, fék- és kipörgésellenőrző rendszert sorakoztat fel: blokkolásgátlója beépített elektronikus fékerőelosztóval (EBD) működik, a gyorsítások alkalmával az ASR rendszer korlátozza a kerekek csúszását, míg az MSR a visszaváltáskor módosítja a motorfék nyomatékát, az EVA és a HBA biztonsági eszközök vészfékezéskor segítik a vezető munkáját. Az igen összetett menetstabilizáló (ESP) berendezés a veszélyes manőverek esetén nyújt biztonságot.

Újabb extrák


Fiat Stilo – ellenfelekhez igazítva 4

Kattintson a képre!


A Fiat Stilo talán legnagyobb újítása, a rendkívül hosszú extralista. A kocsiba eddig lehetett rendelni esőérzékelős ablaktörlőt, esetleg automatikusan felkapcsolódó fényszórót, de most már valóságos multimédia központ is elérhető. Az integrált rendszer magában rejt egy komplett telekommunikációs egységet, amelyben van: kétsávos GSM telefon, WAP-os internet-elérés és GPS helymeghatározó is. A szórakoztatásról Mp3-lejátszó gondoskodik, melyet 7 colos monitorról vagy akár hanggal is vezérelhetünk.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik