Belföld

Egyre népszerűbbek a mobiltelefonos banki szolgáltatások

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2003 őszén nagyjából 400 ezer lakossági és 47 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 24%-kal, egy év alatt pedig 86%-kal növekedett.

A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 11%-kal, 12 hónap alatt pedig 80%-kal nőtt. A mobilbanki ügyfelek száma mintegy 100 ezer fővel haladja meg az internetbanking ügyfelek számát.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve mérte fel a pénzügyi szektor elektronikus-gazdasággal összefüggő jellemzőit.

Jelenleg 15 bank nyújt mobiltelefonos, főleg SMS alapú pénzügyi szolgáltatást. Hat bank azonban már WAP-os felületen is elérhetővé tesz szolgáltatásokat, amely rendszer jobban megfelel az aktív tranzakciók (pl. átutalás) számára is.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál a szerződéssel rendelkező lakossági ügyfeleik aránya kb. 7,9% volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati ügyfeleik 7,8%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2003 végén több mint 420 ezer lakossági, illetve kb. 52 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobiltelefonos banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel.

2004 folyamán a GKI előrejelzése szerint a lakossági mobilbanking ügyfelek száma további 28%-kal emelkedhet, míg a vállalati online ügyfélkör ennél valamelyest gyorsabban 30-32%-kal nőhet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik