Belföld

Detroiti Autókiállítás – európai modellek

A Detroiti Motorshow a rengeteg hazai kiállító mellett számos európai újdonságnak is teret adott. Volt ott 540 lóerős Ferrari, kabrió BMW és igazi homokfutó… Tekintse meg képgalériánkat! >>


Detroiti Autókiállítás – európai modellek 1
Kattintson a képre!

Aston Martin DB9 Volante

A Ford-tulajdonú brit elitmárka a DB9-es nyitott tetejű változatával lepte meg az amerikai közönséget. Az új VH-platformra épülő típus műszakilag csaknem teljesen megegyezik a Frankfurtban bemutatott DB9 Vantage modellel. A luxuskabrió motorházában hat literes, V12-es, 450 lóerős erőmű kapott helyet. Ezzel a kocsi könnyedén gyorsul 5 másodpercen belül százra, a legnagyobb sebessége pedig eléri a 300 km/órát. A tervezők nagy hangsúlyt fektettek a tömegcsökkentésre, ezért az egész karosszéria térvázas alumíniumból készül. Az autó gyártása 2004 őszén indul az Aston Martin új gaydoni üzemében.

BMW 645Ci Convertible



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 2
Kattintson a képre!

A BMW nem véletlenül választotta a nyitott hatos világpremierjének helyszínéül a tengerentúli kiállítást, hiszen a német márka elsősorban az amerikai piacon szeretne minél több új hívet szerezni a típusnak. A hatos Convertible egyelőre csak a 4,4 literes, 333 lóerős V8-assal lesz rendelhető. A jól bevált erőforráshoz azonban háromféle váltó társítható: az autó hagyományos kézi váltóval, kézzel is kapcsolható Steptronic automataváltóval és szekvenciálisan kapcsolható mechanikus (SMG) váltóval is elérhető lesz, így mindenki megtalálja majd a leginkább hozzá illőt.

A vászontetős modell a rengeteg merevítés miatt több mint 200 kilóval nehezebb a kupéváltozatnál, így 1815 kilogrammot nyom. Ennek ellenére a kocsi menetteljesítményei parádésak: mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 km/órára. A BMW 645Ci Convertible-t természetesen rengeteg extrával szerelték fel: van menetstabilizáló rendszer, aktív kormányzás, intelligens fényszóró, de rendelhető hangvezérelt fedélzeti komputer, ablaküvegre vetítő kijelző vagy navigációs rendszer is. Az autó forgalmazását világszerte 2004 tavaszán kezdik.



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 3
Kattintson a képre!

Ferrari 612 Scaglietti

A Ferrari hatalmas tömeg előtt leplezte le vadonatúj modelljét, a 2+2 üléses 612 Scagliettit. Az autó a nevét a híres olasz autóépítőről, Sergio Scagliettiről kapta, aki az első Ferrarik készítésében is komoly szerepet vállalt. A közel 5 méter hosszú, teljes egészében alumíniumból készülő karosszéria egy 5748 köbcentis, 12 hengeres 65 fokos V-motort rejt. A pokoli teljesítményű erőmű 7250-es fordulaton 540 lóerő előállítására képes. A kocsi rendelhető manuális és – az F1-ből érkező, villámgyorsan kapcsolható – félautomata váltóval is. Mindkét berendezéssel félelmetesen teljesít a Ferrari, hiszen a százra gyorsítás mindössze 4,2 másodpercig tart, a végsebesség pedig 315 km/óra.

Jaguar S Type



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 4
Kattintson a képre!

Kisebb ráncfelvarráson esett át a brit luxusmárka középkategóriás modellje. A Jaguár orra, oldala és hátsó traktusa is markánsabb lett. Az enteriőr szintén módosult, újak a műszerek és még finomabbak lettek az anyagok is. Ezenkívül javult a műszaki tartalom is: széria lett az elektronikusan vezérelt lengéscsillapító rendszer, az igazi újdonságra, a PSA-val közösen fejlesztett 2,7 literes dízel biturbó motorra azonban még várni kell.



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 5
Kattintson a képre!

Range Stromer

A Land Rover Detroitban mutatta be első tanulmányautóját. A határozottan sportos modell felfelé nyíló ajtóival, meredek szélvédőjével és óriási, 22 colos kerekeivel hódít. A tervezők véleménye szerint ez a világ legsportosabb terepjárója. A Ford-éra első igazi gyermekeként a jövő Land Roverei számára kifejlesztett új padlólemezre épülő kocsi motorházában a Jaguarból ismert kompresszoros V8-as dolgozik. A gyár vezetői szerint a Range Stormer nem egyszerűen tanulmányautó, hanem egy jövőben megjelenő, visszafogottabb típus előhírnöke.

Mercedes-Benz Vision GST



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 6
Kattintson a képre!

A Mercedes-Benz nem kisebb dologra vállalkozik, mint egy új kategóriában egyesíteni a szedánok, a kisáruszállítók, a kombik és a SUV-ok minden előnyét. A Grand Sport Tourer az elképzelések szerint R-osztály néven 2005-ben kerül majd piacra, de addig is itt a második generációs koncepcióváltozat. A GST II igazi újdonsága a dízel-elektromos hibridhajtás, amely egy hétfokozatú automata váltón keresztül mozgatja a kocsit. A hibridhajtás az S-osztályból származó négyliteres V8-as dízelből és egy 50 kW-os elektromotorból áll. Így összesen 313 lóerővel és 841 Nm maximális forgatónyomatékkal gazdálkodhat a vezető.

A GST II megtartotta 2002-ben bemutatott elődje nyitható panorámatetejét, valamint az első és második üléssor fejtámláiba integrált monitorokat. A hatszemélyes autóban három üléssorban helyezkedik el két-két ülés, így kellően nagy tér marad a vállaknak.



Detroiti Autókiállítás – európai modellek 7
Kattintson a képre!

Volkswagen concept T

A VW a Dakar-rally őrületet akarja meglovagolni. A concept T jelű gépcsoda ugyanis nem más, mint a tavalyi Dakaron induló Tarek nevű buggy utcára szelídített verziója. Az off-road gép teljesen új kategóriát teremt. A kocsi karosszériája a legjobb buggys hagyományokhoz híven két ajtós, és mindenütt gömbölyű formákkal határolt. Az extrém külső alatt sportos technika rejtőzik. A tanulmányautót a VW-csoport jól ismert, 241 lóerős, 3,2 literes, kis hengerszögű V motorja hajtja, amely 6,9 másodperc alatt képes 100 km/h sebességre gyorsítani a homokfutót és 230 km/h-s végsebességgel röpíti.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik