Belföld

Piaci offenzívára készül az Audi Kelet-Európában

Az elkövetkező években lendületes piaci növekedést tervez az Audi autógyár a kelet-európai országokban.

A konszern szóvivője Ingolstadtban kijelentette: “Az elkövetkező három év folyamán 25 százalékos kumulált növekedést tervezünk a régióban”. 2003-ban az Audi saját adatai szerint 11,2 százalékkal 14.374 darab járműre növelte eladásait a térségben.

A jó relatív adatok ellenére a térség még mindig elenyésző jelentőséggel bír az Audi abszolút értékesítési számaiban. A tavalyi összes értékesítésnek, a 769.893 darab eladott autónak mindössze két százalékát teszi ki. “Alacsony arányával Kelet-Európa hihetetlen nagy piaci potenciált képvisel számunkra” – hangsúlyozta a konszern marketing igazgatója Ralph Weyler.

Különösen oroszországi eredményeit tartja megelégedésre okot adónak az Audi. Ott ugyanis 15 százalékkal növelte eladásait, igaz ez csak 3111 autót jelentett, de annak aránytalanul magas hányadát tette ki az A8 legfelsőbb luxus kategóriába tartozó típus. Az A8 új szériájának Oroszország egyenesen az egyik legnagyobb piaca. Az Audi helyi partnere az elkövetkező években több mint 100 millió eurót tervez fektetni az oroszországi értékesítési hálózat bővítésébe.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik