Belföld

Az LLP első Navision bevezetése állta a karácsonyi rohamot a reklámajándék kereskedésben

2004. január 20., Budapest – Túl van az első nagy megmérettetésen a London Logic Budapest Kft. (LLP) által elsőként bevezetett Navision integrált ügyviteli rendszer, melyet a reklámajándék piac egyik legnagyobb szereplőjénél, az Anda Presentnél valósított meg. A munkálatokra mindössze három hónap állt rendelkezésre, mert a vállalkozás a 2003-as évre tervezett 1,7 milliárdos árbevétel mintegy felét az év utolsó három hónapjától várta.

Az LLP tanácsadói – szorosan együttműködve az Anda Present munkatársaival – időre teljesítették az implementációs feladatokat. Tökéletesen megoldották a rendelés-nyilvántartás és a rendelésteljesítés összekapcsolásának speciális fejlesztési munkálatait is, mely nagy szolgálatot tett a karácsonyi szezon megnövekedett forgalmának teljesítése során.


Az Anda Present az utóbbi években dinamikus fejlődésen ment keresztül – kétévenként közel megkétszerezte forgalmát –, emiatt ügyviteli rendszere az egyre szerteágazóbb logisztikai folyamatokat már nem tudta megfelelő mélységben naprakészen lekövetni. A cégvezetés ezért úgy döntött, hogy őszre le kell cserélni a teljes ügyviteli informatikai rendszert. Az Anda Present egy rugalmas, a rendelés-nyilvántartás kifogástalan követésére és speciális igényeinek kielégítésére is alkalmas megoldást, a Navisiont választotta, amelynek bevezetésére a számukra legmegfelelőbb partnert, az LLP-t kérte fel.

A Navisionban egészen kifinomult logisztikai folyamatok kezelésére is lehetőség van. Az áru cikktörzse gyakorlatilag minden, a temékhez kapcsolódó információt képes tárolni: mértékegységeket, szállítói cikkszámokat és megnevezéseket, rendelés-átfutási időket, vonalkódokat, keresőneveket, változatokat (színeket, modelleket), a cikk képét, a nyilvántartási árakat, készletértékeket, optimális, biztonsági, minimum- és maximum készletszinteket. A cikktörzsből kiindulva az áru rendelkezésre állása akár raktár, akár időszak, akár változatok alapján ellenőrizhető. A raktárakat zónákra és rakathelyekre bontva, például egy adott vevői rendelés minden egyes sorának mozgását követni lehet.

Az alaprendszer felhasználásán túl azonban komoly fejlesztési munkára is szükség volt az Anda Present speciális logisztikai folyamatainak nyomon követésére: „Az Anda Present esetében ugyanis a készletkezelés és a raktárkezelés olyan mértékű integrációjára van szükség, amelynek a „gyári” Navision csak a kezdeményeit tartalmazza.” – világít rá Gajdos Attila, az LLP MBS üzletágának igazgatója, s egyben az Anda Presentnél futó projekt menedzsere.

Az Anda Presentnél mintegy 50 alkalmazott használja a szoftvert rendszeresen, amelyre szeptember elsején, minden átmenet nélkül álltak át. A körültekintően paraméterezett logisztikai rendszer jól vizsgázott a karácsonyi szezonban, munkálatok már csak a pénzügy területén vannak, melyeket terveik szerint januárban szintén lezárnak.

Az LLP tanácsadói több vállalatirányítási megoldással is dolgoznak a piacon. Tapasztalataik szerint a legmegfelelőbb rendszert egy cég számára csak a körülmények összetett elemzése után lehet kiválasztani. Számos információt kell figyelembe venni: például a vállalat funkcionalitásbeli igényeit, tevékenységének és folyamatainak bonyolultságát, a vezetés elképzeléseit és attitűdjét, a cég pénzügyi lehetőségeit és a felhasználók számát.

###

Anda Present-ről (www.andapresent.hu)
Az Anda Present Kft. 1995-ben alakult magyar tulajdonú magánvállalkozás, ma már a hazai ajándéktárgy-piac meghatározó szereplője. A cég az elmúlt nyolc év alatt rendkívül dinamikus fejlődésen ment keresztül mind a termékek és szolgáltatások kínálatát illetően, mind pedig a forgalom és a létszámbővülés tekintetében. Munkatársainak száma jelenleg mintegy 80 fő s közel 2500 m2 ingatlan területen tevékenykedik, melyből 443 m2 iroda, 1800 m2 raktár, 80 m2 Exclusive bemutatóterem, 176 m2 Cash&Carry áruházként funkcionál. Az elmúlt években megvetette lábát az export piacon is. Export részlege egyre több külföldi visszatérő ügyféllel büszkélkedhet. 2002-ben – Magyarországon a szakmában elsőként – Cash & Carry ajándék-áruházat nyitott, ahol partnereit azonnal raktárkészletről tudja kiszolgálni. Raktárkészletéből partnerei az internetes Online ajándékboltban is vásárolhatnak.

Az LLP Csoportról (www.llpgroup.com)
Az LLP Csoport 1992-ben alakult meg Prágában, napjainkra pedig vezető szerepet vívott ki az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldások képviselete terén Közép- és Kelet Európában. Az LLP kínálatában szerepelnek a MicrosoftŽ Business Solutions–NavisionŽ és a MicrosoftŽ Business Solutions–AxaptaŽ vállalatirányítási rendszerek, a SunSystems ERP megoldás, a Pivotal CRM rendszere, a time@work idő- és költségnyilvántartó szoftver, illetve a Fourth Shift termelésirányító rendszer. Az LLP 1995-ben kezdte meg kelet-európai terjeszkedését, melynek eredményeként ma már – a prágai mellett – Budapesten, Belgrádban, Bukarestben, Pozsonyban, Szófiában és Zágrábban vannak irodái. Az LLP Csoport a világ számos országában vezet projekteket, így többek között Belgiumban, Olaszországban, Egyiptomban, Venezuelában, Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában.
Az LLP Csoport ügyfélköre az üzleti élet különböző területein tevékenykedő cégekből kerül ki, a petrolkémiai ipartól a szállodákon és gyógyszergyárakon keresztül a televízió-állomásokig. Ügyfelei között megtalálható például a BP, a GlaxoSmithKline, a ShellGas (LPG), a Johnson & Johnson, az LNX Rt., a Roche, a KFKI Csoport, a KPMG, a UPS és a Duna Szálloda Rt.

További információk: London Logic Budapest Kft. (LLP), Paul Brigitta, indirekt marketing koordinátor
(Telefon: 412-2400, E-mail: Brigitta.Paul@llpgroup.com)



Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik