Belföld

Több pályázati forrás, fél egészség?

Nem biztosítottak a megfelelő pályázati támogatási lehetőségek 2004-2006-ban az egészségturisztikai fejlesztésekre - hívja fel a figyelmet a Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület.

A jövőbeni pályázati lehetőségek alapja a Nemzeti Fejlesztési Terv, illetve annak program-kiegészítő dokumentuma. Ezért rendkívül fontos lenne, hogy ezekben a dokumentumokban az egészségturizmus fejlesztendő területként szerepeljen – áll az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Az egyesület szerint ugyanis az egészségturizmus kimaradt mindkét dokumentumból, sőt, a legújabb hírek szerint az egyes régiók operatív programjából is.

“Célszerűnek látjuk a jövőben 15-20, nemzetközi vonzerőt jelentő fürdőközpont támogatását, további fejlesztések nélkül ugyanis nem valósítható meg átfogó marketingcélunk, hogy hazánk Európa egyik legismertebb egészségturisztikai központja legyen” – áll a közleményben.

A Nemzeti Fejlesztési Tervben jelenleg a nemzeti parkok és más védett természeti területek turisztikai látogathatóságához szükséges fejlesztések ösztönzése, a jelentős idegenforgalmi potenciállal rendelkező világörökségi helyszínek és történelmi városközpontok, a kastélyok és várak turisztikai, a múzeumok látogatóbarát fejlesztése, valamint az aktív turizmushoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés szerepel.

Ezekre az intézkedésekre, 2004-2006-ra a Strukturális Alapokból 14,639 milliárd forintot, a költségvetési forrásból 4,981 milliárd forintot határoztak meg, míg az egyéb államháztartási forrás 712 millió forint.

A turisztikai fogadóképesség javítására a szálláshelyek, a vonzerőhöz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése szerepel az NFT-ben. Ezekre 2004-2006-ra a Strukturális Alapokból 6,02 milliárd forintot, a központi költségvetésben pedig 2,007 milliárd forintot határoztak meg.

“A fenti intézkedések kétségtelenül fontosak a turisztikai kínálat színesítése szempontjából, azonban az egészségturizmus nagyságrendileg nagyobb jövedelemgeneráló és munkahelyteremtő hatással bír” – áll a közleményben.

A Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület 2001. június 18-án alakult meg. Az egyesület elsődleges célja az egészségturizmus országos szintű marketingjének erősítése, elsősorban a Széchenyi Terv támogatása révén létrejövő beruházások piacra segítése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik