Belföld

Tovább késik a német autópályadíj bevezetése

Technikai problémák miatt csak karácsony után indítható be Németországban az autópályadíj-rendszer, amelyet eredetileg augusztus végén kellett volna bevezetni - mondta Manfred Stolpe német közlekedési miniszter hétfőn, az ARD televízió magazinműsorában.

Elvileg még a módosított, november 2-i határidő érvényes, deStolpe nem tudott pontosabbat mondani még arról sem, hogy “karácsony után” mikor, ha a november eleje nem teljesül, amint elismerte. Közölte, hogy a Toll Collect üzemeltető konzorcium (DaimlerChrysler, Deutsche Telekom, Cofiroute) szakembereivel a rendszerhibákat azonosítják, amelyek a négy hétre tervezett próbaüzemelés megkezdését akadályozzák.


A szövetségi állam minden hónap késedelemmel 156 millió euró bevételtől esik el – mondta. A közlekedési minisztérium és a Toll Collect vasárnapi közös nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a próbaüzemet a “lehető leggyorsabban” meg kell kezdeni. Szeptember óta a teherautók díjfizetés nélkül használják a német autópályákat, habár előzőleg meghatározott időre szóló vignettát kellett váltaniuk.


A szövetségi kormány tavaly határozta el az autópályadíj-rendszer bevezetését a német autópályákon a hazai és a külföldi kamionok számára, 12 tonna összsúly felett. A kamionokért kilométerenként 12,4 eurócentet kell majd fizetni. Brüsszelben most azt vizsgálják, hogy a német szállítmányozók kaphatnak-e 600 millió eurós terhermentesítést. Ha a kompenzáció jóvahagyást nyer, akkor a díj átlagosan 15 centre emelkedik. A szövetségi kormány évi 2,8 milliárd eurós bevétellel számolt.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik