Belföld

A Malév és a diszkont légitársaságok – mozog a piac

Az olcsó jegyeket kínáló, diszkont légitársaságok megjelenése megmozdította a légiközlekedési piacot, az európai hagyományos légitársaságok akciókkal teszik vonzóbbá kínálatukat és a szolgáltatások csökkentésével javítanak a hatékonyságon - mondta Nemes Ervin, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten, sajtóbeszélgetésen.

Nemes Ervin bejelentette, hogy a Malév a téli időszakban újabb akciókat kínál az utasoknak. Utalt arra, hogy a légitársaság közelmúltbeli akció sikeresek voltak, mintegy 14 ezer utas élt a lehetőséggel és a kedvezményeknek köszönhetően megközelítően 500 millió forintos plusz forgalmat könyvelhetett el a társaság. A vezérigazgató-helyettes ismertetése szerint a Malév költségstruktúrája közelebb áll az olcsó, mint a hagyományos társaságokéhoz, így könnyebben igazodik az új versenykihívásokhoz. “A Malév célja is az, hogy a jövőben egyre több új utast nyerjen járatain, ám nem kizárólagos célpont az olcsó kategória” – tette hozzá.

A “fapados” légitársaságokkal közösen repült útvonalakon a Malév növelte forgalmát a nyári hónapokban, a stockholmi járaton júliusban 33 százalékkal, augusztusban pedig 24 százalékkal többen utaztak mint egy évvel korábban.

“A légitársaság stratégiai terve elkészült, jelenleg a tulajdonosokkal folyik az egyeztetés” – mondta. A hosszú távú járatok sorsa is a stratégia része, a légitársaság azonban jelenleg is tárgyal a kínai járat újraindításának lehetőségéről. Nemes Ervin elmondta, hogy a magyar-kínai légügyi megállapodás lehetővé teszi akár napi járatok közlekedtetését is, a célállomások között Peking mellett Sanghaj is szóba kerülhet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik