Belföld

Győrben készülhet az Audi csúcsmodellje?

A kifutó TT-modellek után új autók és motorok összeszerelésének elnyerésére is esélyes az Audi győri gyára. Jó esetben itt készül majd az új csúcsmodell, a Le Mans - írja a Népszabadság.

A konszern tervei szerint 2006-ig gyártják a TT Coupé és Roadster sportkocsikat Győrben. Az Audi AG vezetése várhatóan az idén dönt arról, hogy új típusai és hajtóművei közül melyik hol készül majd. A termékek között nyitott kétüléses sportkocsik, négyszemélyes kupék, terepjárók és egy sor új motorkonstrukció is szerepel. Az anyacég Volkswagen AG tervei szerint a dízelesek után a benzineseknél is növelik a közvetlen befecskendezéses, vagyis ritka keverékes, takarékos motorok arányát.

Jelenleg már Győrben készül a négyhengeres, kétliteres FSI, és a magyar gyár jó eséllyel pályázik a következő konstrukciókra, többek között a hat-, nyolc- és tízhengeresekre. Amennyiben a tervezett bővítés Győrben valósul meg – a városnak nagyobb az esélye, mint a vetélytárs németországi Salzgitternek, mivel minőségi és költségmutatói jobbak –, az újabb százmillió eurós beruházás további több száz új munkahelyet jelent.

A hét végén zárult frankfurti autókiállításon az Audi AG illetékese megerősítette, hogy az autógyártás győri folytatására a TT kifutása, vagyis 2006 után is van esély, hiszen a korszerű győri üzem felszereltsége, évi 60-70 ezres gyártási kapacitása és szakembergárdája alkalmas kisebb sorozatú, magas minőségű, úgynevezett résmodellek összeszerelésére.

Az Audi- standon a TT közelében állították ki a Le Mans jelzésű tanulmánymodellt. Egy magát megnevezni nem kívánó szakember nem zárta ki, hogy ez az autó teljesen Győrben készül majd, és megerősítette, hogy az FSI motorok többsége biztosan a magyar gyárban készül majd. A TT-hez hasonlóan a 610 lóerős teljesítményű Le Mans-modellek célpiaca is Észak-Amerika.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik