Belföld

Javult a L’Oréal eredménye és nőtt a forgalma

Az árfolyammozgások negatív hatásai ellenére az idei első félévben erőteljesen növelte forgalmát és nyereségét a francia L'Oréal kozmetikai cég. Az adatok közlésekor egyben megerősítették idei céljukat, a kétszámjegyű forgalomnövekedést.

Az árfolyamhatások és szerkezeti változások kiszűrésével a tavalyi első félévhez képest 7,1 százalékos volt a forgalom növekedése, ezek figyelembe vételével 3,2 százalékos csökkenés mutatkozik.

A L’Oréal-csoport nettó működési eredménye 14,9 százalékos emelkedéssel 908,4 millió eurót ért el a június 30-val zárult félévben. A tiszta nyereség 788,7 millió euró, 9,7 százalékos növekedéssel a tavalyi első félévhez képest.

A cég pénteki közleménye szerint míg Észak-Amerikában a kozmetikai piacok bővülése lelassult, a nyugat-európai piacokon folytatódott az erős növekedési ütem: 5,3 százalékos volt a bővülés. Kiugróan magas forgalomnövekedés mutatkozott Kelet-Európában – 25 százalék – ezen belül is Oroszország fejlődött a legdinamikusabban, 38 százalékos emelkedéssel. Magyarországon az időszakban 18 százalékkal nőtt a cég forgalma.

A L’Oréal részvényei pénteken, röviddel dél előtt 63,80 eurón álltak a párizsi értéktőzsdén, 0,47 százalékos emelkedéssel a csütörtöki 63,50 eurós záróhoz képest. Jelenleg 12,06 százalékkal olcsóbb, mint az év elején, az idén 74,85-50,15 euró között mozgott.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik