Belföld

Állampolgári panaszokat vár 2004-től a SOLVIT-központ

Magyarországon az európai uniós csatlakozást követően működik majd a SOLVIT-rendszer, amely a közösség belső piacának működésével kapcsolatos állampolgári panaszokkal, észrevételekkel foglalkozik - mondta Iván Gábor, Külügyminisztérium főcsoportfőnöke csütörtökön sajtóbeszélgetésén, Budapesten.

Hozzátette, hogy a magyar SOLVIT-rendszer felállításához nem kell új intézményrendszert létrehozni. A tervek szerint a magyar SOLVIT központja a Külügyminisztérium Integrációs és Külgazdasági Államtitkárságán működik két-három munkatárssal és a rendszerhez különböző, már meglévő intézményektől egy-egy kapcsolattartó személy tartozik majd. A kapcsolattartó intézményeket 2004 februárjáig határozzák meg.

Iván Gábor utalt arra, hogy az Európai Unióban a SOLVIT-rendszer – bár nem kötelező – minden tagországban működik. A tapasztalatok szerint a SOLVIT-hoz fordulók ügyeinek 84 százalékát eredményesen lezárták.

A SOLVIT-központhoz azok az állampolgárok tehetnek bejelentést, akik úgy érzik, hogy egy másik uniós tagállamban jogtalanul, nem az EU belső piaci szabályaival összhangban jártak el velük szemben.

A bejelentést továbbítják az érintett ország SOLVIT-központjába, ahol eldöntik, hogy hatáskörükbe tartozik-e a bejelentés, történt-e a belső piacszabályozásból adódó jogsértés és ha igen, kérik a jogsértő hatóságot, hogy orvosolja az ügyet.

A SOLVIT-központ ajánlását a panaszos nem köteles elfogadni, ügyével bírósághoz is fordulhat. A SOLVIT-rendszer számítógépes adatbázist működtet és a panaszos saját számítógépes jelszavával nyomon tudja követni ügyének intézését.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik