Belföld

Drágulhatnak a kiskocsik, olcsóbb lesz a luxusautó

Az Európai Unió tagállamaiban legkésőbb 2005-ig kell harmonizálni a gépkocsik átadási árait, vagyis azt az összeget, amennyiért az importőrök átveszik az autót a gyártóktól - írja a Napi Gazdaság. Ez a változás alighanem a magyar autópiacra is hatással lesz.

Jelenleg az EU-ban az árkülönbség a 31 százalékot is elérheti egyes azonos márkájú és típusú gépkocsik esetében. Nagy-Britannia ebből a szempontból drágának, míg Olaszország kimondottan olcsónak számít. Magyarországon a következő években átlag 2-3 százalékos áremelkedést okozhat ez az intézkedés, nem számolva a többi árbefolyásoló tényezővel – véli Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke.

A különböző márkák és típusok ára ugyanakkor igen eltérő mértékben változhat a márkaimportőrök érdekeinek megfelelően – fűzte hozzá.
A nem az EU területén gyártott autók vámtételének csökkenése kedvező hatást gyakorolhat e gépjárművek árára – bár ezzel nem minden márkakereskedő ért egyet.

Ma az 1600 köbcentiméteresnél kisebb motorral ellátott kocsiknál az átadási árból, valamint a magyar határig szóló szállítási és biztosítási költségből összetevődő ár 13 százaléka, ennél nagyobb motorral szerelt kocsik esetében pedig annak 23 százaléka a vám értéke.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik