Belföld

Dinamikusan nő az online reklámpiac

A magyarországi online hirdetési piac nagysága 30 százalékkal, az internetezők tábora 15-20 százalékkal növekedett az utóbbi egy évben. A reklámpiaci tortából immár csaknem 2 százalékot hasít ki a világháló.

A fél évtizede folyamatosan növekedő online hirdetési piac ismét dinamikusabban bővül Magyarországon: az utóbbi 9-10 hónap dinamikája nagyobb, mint az előző másfél év átlaga volt – tudta meg a Napi Gazdaság Novák Pétertől, a Magyar Reklámszövetség Online Tagozatának elnökétől.

A bővülés mind abszolút, mind relatív értelemben jellemző: egyaránt növekszik a cégek online marketingbüdzséje, valamint a reklámpiaci részarány. Ezzel 2003 egészében az internetes marketing aránya a reklámpiac 2 százalékát is elérheti.
A gyorsuló gyarapodás részben az internetezők számának idei, 15-20 százalékos növekedésével, részben pedig a világhálón töltött idő hosszabbodásával magyarázható. A vezető magyar portálok látogatottsága akár 50 százalékkal is nagyobb lehet ma, mint egy évvel ezelőtt – mondta Novák.

A GfK Hungary Piackutató Intézet adatai szerint Magyarországon a felnőtt lakosság 15 százaléka használja rendszeresen a világhálót. Az idén éppen a 18 évnél fiatalabbak és az 50 évnél idősebbek körében nőtt erőteljesen a számítógép-használat – mondta Novák. A Sulinet Expessztől a kereskedők zöme az internet-penetráció gyorsulását várja. A legjellemzőbb és a “legértékesebb” 18-39 éves korcsoport mellett számítani lehet a fiatalabb korosztály erősödésére az online elérhető fogyasztók táborában.

Az interneten való reklámozás technikai és kreatív jellemzői is ösztönzik a cégeket az online marketingeszközök minél aktívabb alkalmazására. Az alacsonyabb belépési költségek a kis- és közepes vállalkozásokat szintén az internet alkalmazására ösztönzik – véli Novák.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik