Belföld

Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin

Azok, akik keveslik a Mercedes S 55 AMG-t, vagy 300-as tempóban akarnak száguldani egy limuzinnal, végre megnyugodhatnak, mert elkészült a világ legerősebb luxusautója.

A páratlan mentteljesítményű és elképesztően erős tuningolt Mercedeseiről híres Brabus újabb gépcsodával rukkolt elő. A bottropi székhelyű kis vállalkozás ezúttal a hatliteres, tizenkéthengeres erőforrást vette kezelésbe.

Csapata a régi, jól bevált lökettérfogat-növeléssel kezdte ügyködését, ennek eredményeként 6,3 literesre bővítették a V12-es motort. Emellett



Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 1


természetesen módosították a hengerfejet, optimalizálták a motorvezérlést, és egy speciális nemesacél kipufogórendszert is felszereltek.

A végeredmény lélegzetelállító: a motor teljesítménye 640 lóerő, de ez az érték is eltörpül a hatalmas forgatónyomaték mellett, amely 1026 Nm, és ráadásul már igen alacsony, 1750-es fordulattól rendelkezésre áll. Összehasonlításul: ez a teljesítmény jócskán felülmúlja a Porsche 911, vagy a Ferrari 360-as paramétereit, így Brabus a Lamborghini Murcielago vagy a Porsche Carrera GT méltó ellenfele.



Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 2


Villámgyors limuzin



A Brabus tuningprogramjának legizgalmasabb darabja a Mercedes S-osztály köré épülő SV 12-es modell. A nagy limuzinhoz ugyanis a Mercedes gyári tuningcége, az AMG sem kínál 500 lóerőnél erősebb aggregátot. Így az a néhány sebességőrült, aki kevesli az S 55 AMG 4,8 másodperces gyorsulását, nyilván értékeli a tuningcég áldozatos munkáját.

A tizenkét hengeres erőmű menetteljesítményei egyszerűen lenyűgözők. A 2,2 tonnás monstrumnak mindössze 4,3 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, de a 200-hoz is csupán 13,5 szekundum kell. A végsebességet tekintve is rekordgyanús a Mercedes, hiszen az elektronika által leszabályzott 310 km/órás érték csak a gumik teljesítményhatárát jelzi. A motorerőből kétség kívül futná akár 330 km/órás csúcssebességre is.

Profi fékek

A temérdek lóerő megzabolázása az egyedi Brabus sportfutómű dolga, a kocsi 300 felett is biztonsággal uralható. A rendszer lelke a feltuningolt aktív felfüggesztés, amely elöl 245/35ZR 20-as, hátul pedig 275/30 ZR 20-as speciális Michelin abroncsokkal együttműködve végzi dolgát.


Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 3


 A hatalmas kerekek mögött igazán különleges fékrendszer lapul. Az S V12-ben ugyanis elöl 375 milliméteres féktárcsák dolgoznak, amelyeket 12 (!) dugattyús féknyergek marcangolnak. A hátsó fékeket sem aprózták el, hiszen a 355 milliméteres tárcsákat hat dugattyú kínozza. Így nem meglepő, hogy a kocsi lassulása a legendás hírű Porschékéval vetekszik.



Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 4


Szolid külső, luxus belső



A Brabus ügyfeleinek zöme elsősorban a rejtett erőt favorizálja a giccses, agyonspoilerezett kocsikkal szemben. Ezért az autón a legfeltűnőbb újítás a négy ködlámpás első lökhárító, és a krómozott kipufogóvégek.

Az utastérben viszont a luxusé a főszerep. A teljes bőrborítást a vevő igényeinek megfelelően készítik el a legfinomabb bőrből vagy alcantarából.



Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 5


Manapság a luxus azonban nem merül ki egy brit klub kellemes atmoszférájában, hanem szükség van rengeteg elektronikai kütyüre is. Ezért beszereltek egy komplett multimédia csomagot is: amely tartalmaz egy mennyezetből lenyíló nagyméretű kijelzőt és több kisebb TFT monitort, melyeken akár internetezni vagy filmet nézni is lehet.

A félelmetese erejű luxussal telezsúfolt Brabus csak rendelésre készül, ára pedig 300 ezer euró.



Brabus SV 12 – a 640 lóerős limuzin 6

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik