Belföld

Tovább csúszik a német pályadíj bevezetése?

Két hónappal a németországi útdíjszedés megkezdése előtt továbbra is nagy a bizonytalanság, hogy az érintett teherjárműveket időben képesek lesznek-e felszerelni a szükséges elektronikus eszközökkel - olvasható a Magyar Hírlapban. A legnagyobb hazai fuvarozó, a Hungarocamion Volán Tefu egyetlen járművében sincs még készülék.

Már azzal is jókora folt esett a legendás német precizitás hírnevén, hogy az eredetileg tervezett augusztus vége helyett csak november elejétől kezdik meg az útdíj szedését a németországi utakon, ám most már nem elképzelhetetlen, hogy a nem mindennapi vállalkozást további fiaskók érik.

Erre utal, hogy a legnagyobb hazai fuvarozó cégtől, a Hungarocamion-Volán Tefutól kapott tájékoztatás szerint eddig egyetlen járművükbe se tudták beszereltetni az elektronikus díjszedéshez szükséges fedélzeti berendezést (on board unit), amely műholdas ellenőrzés mellett méri a sztrádákon megtett távolságot. A rendszer ennek alapján állítja ki a számlát. Eddig mindössze annyi történt, hogy az 1400 darabos Hungarocamion-járműparkból a németek regisztrálták azt a több mint ezer járművet, mely részt vesz a nemzetközi fuvarozásban.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik