Belföld

Előnyben a Nokia a telefonos játékok piacán

A Nokia úgy pótolt egy hiányzó építőelemet több szereplős online játékokkal kapcsolatos terveiben, hogy a Segától szerezte be a háttérrendszeri szerver technológiát.

A szerdán bejelentett megállapodás értelmében a Nokia meghatározott (de közzé nem tett mennyiségű) részesedést szerez a Sega.comban, melynek legfontosabb tulajdona egy többszereplős játékszoftver, a Sega Network Application Package (SNAP).

A Nokia azt tervezi, hogy a SNAP technológiát beépíti N_Gage vezetéknélküli játszó eszközébe, melynek világméretű forgalmazása október 7-én indul el, ill. későbbi termináljaiba is. A finn cégóriás az elmúlt félévben már együtt dolgozott ezen a téren a Sega.commal. A Nokia idén februárban jelentette be az N-Gage tervezett forgalmazását. A játékkonzol-mobiltelefon hibrid Bluetooth kapcsolatot kínál az egy helyiségben lévő játékosoknak, míg GPRS hálózati kapcsolatot a WAN hálózaton történő többszereplős online játékhoz.

A SNAP révén a Nokia gyorsabban jelenhet meg új játékokkal a piacon, hiszen szoftvermérnökeinek közvetlen hozzáférése van a háttérhálózati technológiához, amivel felgyorsítható a termékfejlesztési és a tesztelési ciklus is. „Azzal pedig, hogy részesedésünk van a Sega.comban, ellenőrzésünk alatt tarthatjuk a SNAP technológia fejlődését”, mondja Pasi Polonen, a Nokia játékfejlesztési igazgatója.


 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.