Belföld

Szponzorált EU-elnökség

Már most kemény harcot folytatnak az ír cégek azért, hogy a jövő év első felében esedékes ír EU-elnökség hivatalos szponzorai lehessenek.

Az Erópai Unió presztízsét mutatja, s egyben az üzleti várakozásokat jelző barométer-jelzés, hogy a közelgő ír EU-elnökség időszak előtt óriási az érdeklődés a fél éves időszak rendezvényeinek üzleti szponzorálása iránt. Az ír cégek minden energiát mozgósítanak, hogy logójukat hivatalos támogatóként tüntethessék fel.

A toll is ír

Sajtójelentések szerint az ír kormány eget tesz az igénynek, s külön szabályzatot alkot, rögzítendő a szponzorálás részletes feltételeit. Kiszivárgott hírek szerint nem lesz mód arra, hogy a vállalkozások pénzzel támogassák az EU-elnökség rendezvényeit, csak a termékek, szolgáltatások szponzorációs célú felajánlását fogadják el. (A kormány levélben kereste meg a kereskedelmi és üzleti szervezeteket, hogy tájékozódjon a számba vehető lehetőségekről.)

Elsősorban a rendezvényekkel kapcsolatos catering-szolgáltatás jöhet szóba, valamint a médiacsomagok elemei, továbbá a küldöttségeknek hivatalból adandó irodaszerek (jegyzettömbök, tollak), s apró ajándékok. A hivatalos beszállítók nem csak magán a terméken (az ásványvíztől a ceruzáig) tüntethetik fel cégük nevét, hanem logójuk az EU-elnökség hivatalos internetes honlapjára is felkerül majd.

Országpropaganda otthon

A termék- és szolgáltatás-szponzorálás nem újdonság, jellemezte mind a dán, mind a görög elnökség (2002 második és 2003 első féléve) időszakát. Értelmét nem csak az adja, hogy a házigazda jelentős összeget takaríthat meg. A fél éves elnökségi időszak alatt ugyanis minden ciklusban találkozók, rendezvények százait tartják meg, s ezt az időszakot a legtöbb tagállam igyekszik felhasználni országpropagandára is. Rengeteg politikus, más “hivatalosság”, valamint újságíró érkezik ilyenkor az adott országba. Kialakult egyfajta politikai turizmus is: a tapasztalatok szerint az EU nagy rendezvényeit sok ezer turista szereti a helyszínen nyomon követni – és most ne csak a csúcstalálkozókon újabban mindenütt jelenlévő antiglobalizációs tüntetőkre gondolunk.

Írország is minden szempontból igyekszik majd kihasználni az EU-elnökség adta nagy publicitást, azt, hogy az ország fél évre Európa központjáévá válik. Az apró használati tárgyakon való reklámlehetőség egyszerre jelent országpropagandát és az adott magáncég számára gazdasági haszonnal kecsegtető reklámot.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik