Belföld

A Westel sértődötten feladta az árversenyt

A Westel az ágazat szempontjából nem tartja szerencsésnek egy negatív árspirál kialakulását, a minőséget és a szolgáltatásfejlesztést ugyanis veszélyeztetheti a források elvonása - mondta Winkler János, a társaság vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten egy sajtóbeszélgetésen.

A vezérigazgató-helyettes bírálta a Vodafone agresszív árcsökkentési és kommunikációs politikáját. Szerinte ezáltal a piacon olyan helyzet jön létre, amely a profitabilitás fenntartása mellett egyebek között ellehetetleníti a vállalatok hatékony kutatási-fejlesztési tevékenységét.

“A Westel az ügyfelek megnyerésére továbbra is az új, multimédiás szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt” – közölte Winkler János. Az ügy előzménye, hogy a mobiltávközlési piacon júliustól jelentősen csökkentek a kártyás csomagok, azaz a pre-paid konstrukciók tarifái, miután a Vodafone új csomaggal jött ki, amelyet először a Pannon GSM, majd a Westel is követett.

A vezérigazgató-helyettes sérelmezte, hogy a Vodafone nem csak erős árcsökkentést, hanem agresszív kommunikációt is bevet az ügyfelek megszerzésére. Kifejtette: a kártyás csomagoknál eddig a verseny a készülékek árai között zajlott, azonban azok már olyan alacsonnyá váltak, hogy a további csökkentéssel nem lehet versenyelőnyhöz jutni.

A vezérigazgató-helyettes magyarázata szerint az ilyen alacsony készülékárakra érzékeny fogyasztói réteg üzleti szempontból a legkockázatosabb: ez a szegmens pártol át legkönnyebben más távközlési céghez, ráadásul keveset is telefonál. Winkler János elmondta, hogy a verseny elvileg folytatható a tarifák árainak további mérséklésével, ám azt csak az előfizetéses, azaz a post-paid csomagok tarifáinak, a minőségi szolgáltatásoknak, valamint a kutatás-fejlesztésnek a rovására lehet megtenni. A Westel vezérigazgató helyettese hangsúlyozta: a Westel minden versenykihívásra válaszol és válaszolni fog a jövőben is, legyen szó tarifáról, minőségről vagy mobil multimédiás fejlesztésről.

Újságírói kérdésre reagálva hozzáfűzte, hogy a piaci részesedés természetesen a jövőben is fontos a cég számára. Winkler János konkrét számokat nem említett, de annyit elárult, hogy a Westel pre-paid ügyfeleinél – vélhetőleg a Vodafone agresszív kommunikációja miatt – az elmúlt három hónapban felgyorsult a “lemorzsolódás”, azaz az ügyfelek átpártolása, de a havidíjas ügyfelek tekintetében a Westel elégedett lehet, hisz ezen a területen még növekedés is tapasztalható, és gyakorlatilag nincs lemorzsolódás.

A vezérigazgató-helyettes nem tart a várhatóan jövőre bevezetendő számhordozhatóság hatásaitól sem. Nyugat-európai tapasztalatok szerint az ügyfelek 3-5 százaléka reagál erre a lehetőségre úgy, hogy korábbi telefonszáma megtartásával új szolgáltatóhoz megy át.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik