Belföld

Továbbra sem végleges az M0-ás nyomvonala

A teljes M0-ás körgyűrűnek 2015-ig kell elkészülnie, és a tervek szerint a teljes nyomvonal 110 kilométer hosszú lesz. Azonban a Budapestet elkerülő - a főváros átmenő forgalmát elvezetni hivatott - körgyűrű nyomvonala még változhat - írja a Népszava.

Akár 10-20 kilométerrel is megnőhet az M0-ás hossza, hiszen az M0-ás menti települések elkerülő utakat szeretnének. Jelenleg még folynak a tárgyalások a szaktárca és a települések vezetői között.

A 110 kilométer hosszú körgyűrűnek eddig alig a harmada készült el: 28,7 kilométer az M1-es és az M5-ös autópálya között, valamint további 6,5 kilométer az északi oldalon. Az M0-ás maradék 75 kilométeres szakasza több ütemben épül meg, várhatóan 2015-ig. A folytatásban először a körgyűrűhöz kapcsolódóan 2006-ig megépül az északi részen az M0-ás Duna-híd, mintegy harmincmilliárd forint összegű beruházásként.

A hídról nemrégiben született megállapodás a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a főváros, az újpesti önkormányzat valamint a Nemzeti Autópálya Rt. között. Ezt követően folytatódhat a körgyűrű építése a félbemaradt északi szakaszon: a 2-es főút és a 11-es út közötti rész 2006-ban készül el.

Budakalász, Pomáz, Szigetmonostor és Szentendre azonban kiegészítő beruházásokat kíván. A települések szerint először is szükség van egy a Budakalászt elkerülő, Pomázt is érintő mentesítő út, valamint egy Szentendrét elkerülő 6 kilométeres út megépítésére.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik