“Pontos számítások még nem készültek, de várhatóan tízmillió forintnál kevesebb lesz a Sziget fesztivál vesztesége” – fogalmazott Gerendai Károly. Hozzátette, hogy ezt a Sziget Kft. egyéb rendezvényeinek nyereségei fedezik majd, tehát – mint mondta – a fesztivál veszteséges, de a cég várhatóan nyereséges lesz.
Gerendai szerint az idén rekordszámú nézőt tartott távol a Szigettől az eső: a tavalyinál 27 ezerrel jöttek kevesebben napijeggyel az első két napon. A nyitó napon csupán 40 ezren, a másodikon pedig már csak 35 ezren látogattak ki a fesztiválra.
A rendezvény megtérüléséhez átlagosan naponta 50 ezer látogató kell, a Hajógyári-sziget maximális befogadóképessége naponta 65 ezer ember. Gerendai Károly rámutatott: a napi látogatók számában csúcs született: soha annyian nem voltak még egyszerre a Szigeten, mint az idei Fesztivál szombatján, amikor 62 ezren jártak a fesztiválon.
A főszervező a rendezvényt megelőzően még úgy nyilatkozott, hogy a 2001. évi fesztiválhoz hasonlóan az idén is legalább 30 millió forintos nyereséget vár. Az idén a Sziget fesztivál költségvetése 195 millió forinttal 1,2 milliárd forintra nőtt a megelőző évhez képest. A költségek 36 százalékát a reklám, 10 százalékát állami, önkormányzati, alapítványi támogatások, 5 százalékát vendéglátóipari, a fennmaradó hányadot pedig a jegyeladások bevétele fedezi.
A 20 millió forint alaptőkéjű Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. idei árbevételének 70-75 százalékát teszi ki a Sziget fesztiválból származó forgalom. Az 1993-ban alapított cég bevételein belül egyre nagyobb hangsúlyt kapnak egyéb rendezvények, például a Sportsziget vagy a Budapest Parádéhoz kötődő forgalom.