Belföld

A Gillette 15 százalékkal növelte profitját

Az amerikai Gillette Co. kedden 15 százalékos profitnövekedést jelentett a második negyedévről, a második negyedévben még gyenge dollárnak, a borotválkozó eszközök és a fogkefék jobb értékesítésének köszönhetően, ami ellensúlyozta a Duracell elemek gyenge forgalmát.

A cég tiszta nyeresége 338 millió dollár lett a tavalymásodik negyedévi 293 millió dollár helyett. Eladásait 11 százalékkal 2,254 milliárd dollár javította, ebből 6 százalékpont a gyenge dollárnak köszönhető – közölték a vállalatnál. A Gillette forgalmának mintegy negyede ered a Duracell márkából, amelynek eladásai a beszámolási időszakban 1 százalékkal növekedtek, és 2003 végéig sem várható élénkülés a szárazelemek keresletében – közölték.

A Gilette növekvő piaci versenyre számít, elsősorban a borotvapiacon, ezért az idén három pengéjű eldobható borotvával is jelentkezik, és megújítja több más termékét is. Főleg a világpiaci második helyezett, a Schick-Wilkinson Sword részéről fenyeget erős verseny, miután ez utóbbit éppen egy elemgyár, az Energizer Holdings Inc. vásárolta meg ez év elején. Az eredményközlés után a Gillette Co. részvénye 31,25 dollár volt a nem hivatalos Instinet-forgalomban New Yorkban, a hétfői, 30,37 dolláros záró után.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.